Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sindicalisme
Es constitueix SomGIS, un sindicat sobiranista de l'àmbit de gestió i administració sanitària

La creació d'aquest nou sindicat, amb delegats molestos que marxen de la Intersindical-CSC, es produeix setmanes abans de les eleccions a molts àmbits dels serveis públics

08/02/2023 Laboral

Un grup de treballadors de l'àmbit de l'administració i gestió de Sanitat han constituït un nou sindicat aquesta setmana, anomenat SomGIS (Gestió i Serveis). Es tracta majoritàriament de treballadors d'aquest sector laboral que formaven part de la Intersindical-CSC, i que han creat aquesta nova plataforma, descontents amb el rumb que ha pres el sindicat independentista, que viu una crisi interna des fa dos anys, des que Carles Sastre deixà d'exercir com a secretari general.

El naixement SomGIS té un correlat amb la purga i l'expulsió d'un delegat de Sanitat molt actiu, que fa un any creà un altre nucli sindical, SOM Intersindical, amb implantació a la Vall d'Hebron. El conflicte, les baixes i les purgues internes també s'han produït en altres sectorials del sindicat independentista al llarg d'aquests dos anys, especialment a la d'Educació, de la qual van dimitir tot el seu secretariat.

La nova creació de SomGIS agruparà el personal de centres d'atenció primària (CAP) i hospitals que no són assistencials, com els de la gestió i administració d'aquests espais. Entre els creadors de SomGIS, que ja han registrat legalment el sindicat, destacat un conegut militant independentista represaliat als anys 80.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. Les lletres de la Franja
  7. La catalanofòbia espanyolista
  8. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid