Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Despesa MIlitar
“Menys Tierra, Mar i Aire, i més casa, aigua i llum”

Amb la Judit Martín com a protagonista, aquest clip denuncia la creixent despesa militar i demana la seva reorientació cap a despeses de caràcter social i mediambiental.

21/12/2022 Drets i Llibertats

Aquest nou vídeo del Centre Delàs i l’oficina de l’International Peace Bureau a Barcelona recull les noves dades de despesa militar espanyola per 2023, que assolirà els 27.617 milions, gairebé el doble del que s’assigna directament al Ministeri de Defensa si tenim en compte les despeses de caràcter militar assignades a altres ministeris i partides pressupostàries. D’aquesta quantitat, 7.742,97 M€ seran destinats a inversions en armament, principalment pel pagament de deutes contrets amb empreses per la compra d’armament dels Programes Especials d’Armaments (PEA). El total dels PEAs aprovats des del seu inici l’any 1996 fins al 2022 assoleix una xifra exorbitant de 60.615 milions d’euros, dels que encara l’Estat és deutor d’uns 25.000 milions per que encara estan en construcció.

El vídeo ha estat realitzat per l’agència de comunicació Pòrtland i pretén qüestionar els actuals nivells de despesa militar, posant en evidència el balafiament de recursos que suposa adquirir nous sistemes d’armes en un moment de greus emergències globals i crisis simultànies. Amb l’actriu catalana Judit Martín com a protagonista, el clip tracta també d’impulsar una reflexió sobre els conceptes de defensa i seguretat en la nostra societat i promoure un paradigma alternatiu que posi a les persones al centre i tingui en compte les seves necessitats i verdaderes amenaces del dia a dia. Mitjançant una discussió amb si mateix, el personatge encarnat per Martín tracta d’apropar aquestes problemàtiques complexes a un pla de ciutadania, connectant la manca de recursos i esforços als àmbits social i mediambiental amb la creixent militarització i l’augment de les despeses militars.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  8. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  9. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid