Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Refugiats
La CUP Reus presenta una moció per facilitar l’acollida de persones refugiades a Reus

Reclamen habilitar alguna de les grans infraestructures existents a la ciutat com a espais d’acollida temporal i d’urgència per a persones refugiades de qualsevol tipu

15/03/2022 Drets i Llibertats
La Candidatura d’Unitat Popular de Reus presentarà al proper ple del 18 de març una moció per facilitar l’acollida de persones refugiades a la ciutat de Reus. Entre els acords de la moció, la CUP demana habilitar un espai d’acollida temporal i d’urgència a una de les grans infraestructures de la ciutat, convocar una comissió especial de treball d’atenció al refugiat i treballar un pla de recepció educativa i inclusió social pels menors no acompanyats que arribin a la ciutat.

Els cupaires assenyalen que tot i que Reus és ciutat acollidora des de l’any 2015, “això no ha tingut un impacte real” i persones refugiades de tot tipus “han quedat sense el suport promès per part de l’Ajuntament de Reus”. En aquest sentit, la Candidatura reclama que això no passi “ni amb les refugiades ucraïnes ni amb ningú”.

Tot i això, el regidor Edgar Fernàndez posa de valor la feina de les entitats que treballen en el marc de polítiques migratòries i peticions d’asil, com Reus Refugi o UCFR, així com de la xarxa d’entitats socials, polítiques i culturals de la ciutat “que de ben segur s’ofereixen a fer tasques de suport i facilitar l’arribada de persones refugiades, d’Ucraïna o dels 28 conflictes bèl·lics actius”. En aquest sentit, Fernàndez també fa esment a les persones que fugen per qüestions d’ ètnia, de religió, nacionalitat o polítiques, així com les persones desplaçades per qüestions climàtiques o de pobresa.

Des de la Candidatura, consideren que “una societat i una administració pública com la Reus ha d’estar a l’alçada”. Aquesta setmana sabíem que ciutats com Barcelona o Alacant ja s’han compromès a posar a disposició dos grans centres de recepció i primer acolliment de persones refugiades ucraïneses.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid