Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
El Col·lectiu 2 d’Abril de Catalunya Nord organitza un nou acte popular en defensa del català a Perpinyà
22/03/2022 Llengua

El Col·lectiu 2 d’Abril organitza un nou acte popular en defensa del català a Perpinyà. El pròxim dissabte 2 d’abril a l’avinguda Lluís Torcatis 76 tindrà lloc el ‘Parla-me... Diguis-me coses’, una diada reivindicativa i festiva per a la llengua catalana a Catalunya Nord.

La cita serà a la vora del riu la Tet i durant tota la jornada se podrà viure, en català, una gran quantitat d’actes: cançó improvisada, fira d’entitats, concurs de Paraulògic, dictat, partides d’Scrabble, taller de muntatge de vídeos, enregistraments de veu pel projecte Aina, lectures, TV en directe, concerts i parades d’entitats entre moltes altres coses. A més, també hi haurà parades de menjar i servei de bar.

El 2 d’abril és la data que commemora l’edicte que, l’any 1700, va emetre Lluís XIV de França declarant que «l’ús del català repugna i és contrari a l’honor de la nació francesa». Per aqueix motiu, el 2 d’abril de 2012, a Perpinyà, se va aconseguir el rècord mundial de participació al Libdup pel català i l’any 2013 se va celebrar la Potonejada, un clam d’amor per la llengua catalana. Ambdues manifestacions amb un èxit de participació sense precedents. Enguany, la Diada pren el nom de ‘Parla-me... Diguis-me coses’, com la cançó de Joan Pau Giné, amb la voluntat de reivindicar l’ús del català a Catalunya Nord i recordar que la llengua catalana és ben viva.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid