Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga
Vaga Indefinida al Port de Barcelona
17/01/2022 Laboral

Avui ha començat una vaga indefinida al port del Barcelona per a una millora en la seguretat, defensar els drets dels treballadors i un augment en la contractació que garanteixi uns mínims de personal per a fer els treballs d'amarrament, l'equiparació salarial i el pagament de serveis auxiliars i polivalència. La convocatòria afecta a 104 treballadors que són claus per al subministrament i serveis del Port i de la ciutat de Barcelona.

El conflicte arrenca amb el procés d'integració de les tres empreses que donen servei al Port de Barcelona. El passat 2 de Novembre de 2021, les directives Cemesa, Mooring i "Lanchas y Amarres" es van reunir amb el delegat CGT de "Lanchas y Amarres" juntament amb la part social per informar del procés d'integració de les tres empreses en una única empresa prestadora del servei d'amarrament al port de Barcelona. La nova companyia s'anomena AMARRADORES DEL PORT DE BARCELONA S.L.

Durant l'any passat, hi va haver diversos preavisos de vaga. Per l'incompliment, per part de les empreses, del personal mínim requerit per a operar al Port; així com amb MOORING, de no complir l'equiparació salarial amb els treballadors de CEMESA, pactada per a finals d'enguany. CGT Mar sempre ha defensat i defensarà els drets de tots i totes els/les treballadores de MOORING.

Delegats de CGT Mar i Ports es van reunir els últims dies amb la directiva de CEMESA, MOORING i "Lanchas y Amarres" a mediació per negociar una sortida al conflicte. Després de diverses reunions i arribar a un preacord, aquest no ha estat aprovat per una majoria de l'assemblea celebrada dissabte passat.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  8. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid