Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El patriota, l’amic
27/12/2021 Agustí Barrera

En Manel Arcusa i Bayo, espòs, pare, avi, amic de tota la vida ens ha deixat, però no pas del tot, el seu exemple d’home honest i patriota modèlic,ens ha de servir de guia per a persistir en la defensa de la Nació i els seus sectors populars.

Bertolt Brecht  (1898-1956). Va escriure; Els homes que lluiten un dia són bons, els que lluiten un any són millors. N’hi ha que lluiten molts anys i són molt bons. Però només els que lluiten tota la vida són els imprescindibles. El cas de l’amic M. Arcusa és dels darrers, el dels imprescindibles.

A la Terrassa Roja dels anys seixanta, ell va formar part de la secció local del FNC, fent possible la síntesi entre la lluita obrera i l’alliberament nacional com a binomi indissoluble de la democràcia real.

De l’amic M. Arcusa es pot dir que va servir a la Pàtria amb honor. Ell és d’aquelles persones que han fet història, però no han sortit als diaris, un home de silenci.

Bon viatge Manel, als guerrers que al seu poble són  fidels.  Salut amic, ets viu en el record dels companys i família.

 

 

Terrassa 26 de desembre del 2021

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  5. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  8. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  9. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  10. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid