Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El patriota, l’amic
27/12/2021 Agustí Barrera

En Manel Arcusa i Bayo, espòs, pare, avi, amic de tota la vida ens ha deixat, però no pas del tot, el seu exemple d’home honest i patriota modèlic,ens ha de servir de guia per a persistir en la defensa de la Nació i els seus sectors populars.

Bertolt Brecht  (1898-1956). Va escriure; Els homes que lluiten un dia són bons, els que lluiten un any són millors. N’hi ha que lluiten molts anys i són molt bons. Però només els que lluiten tota la vida són els imprescindibles. El cas de l’amic M. Arcusa és dels darrers, el dels imprescindibles.

A la Terrassa Roja dels anys seixanta, ell va formar part de la secció local del FNC, fent possible la síntesi entre la lluita obrera i l’alliberament nacional com a binomi indissoluble de la democràcia real.

De l’amic M. Arcusa es pot dir que va servir a la Pàtria amb honor. Ell és d’aquelles persones que han fet història, però no han sortit als diaris, un home de silenci.

Bon viatge Manel, als guerrers que al seu poble són  fidels.  Salut amic, ets viu en el record dels companys i família.

 

 

Terrassa 26 de desembre del 2021

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid