Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
16D
Vaga estudiantil per aturar la Llei Castells

"trobem que la Llei Castells edifica una universitat subordinada a les exigències del mercat i governada per la voluntat de les empreses, retalla enormement la representativitat i el poder de decisió de les estudiants alhora que omet qüestions tan importants com la llengua, les pràctiques remunerades o l'accés a la universitat".

16/11/2021 Educació

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha convocat una vaga estudiantil a instituts i universitats d’arreu del territori per aturar la Llei Castells el 16 desembre. El Sindicat considera que es tracta d’una llei orgànica de reforma universitària impulsada pel Ministre Manuel Castells i redactada dins el marc Universidades 2030, l'agenda dissenyada pel govern espanyol amb l'objectiu d'acostar-se al model educatiu neoliberal promogut per la Unió Europea.

Segons els estudiants, "se’ns presenta com una llei suposadament progressista, moderna i adaptada als canvis que ha patit la societat. Però lluny d'això, trobem que la Llei Castells edifica una universitat subordinada a les exigències del mercat i governada per la voluntat de les empreses, retalla enormement la representativitat i el poder de decisió de les estudiants alhora que omet qüestions tan importants com la llengua, les pràctiques remunerades o l'accés a la universitat. En definitiva, suposa una greu amenaça pel sistema educatiu i universitari dels Països Catalans. A més a més, s’ha construït i es pretén tirar endavant sense tenir en compte la opinió del conjunt de la comunitat universitària".

Afegeixen que, que aquesta Llei no ve sola, sinó que va de la mà de la Llei de Convivència Universitària (LCU), la qual pretén
actualitzar les normes de convivència als centres universitaris. Aquesta, es reivindica com una llei que aposta per la mediació dels conflictes (d’aquí el nom de “convivència universitària”) i garanteix els drets fonamentals de les estudiants.

Analitzant-la, però, observen que es tracta d’un intent directe de desarticular el Moviment Estudiantil i de criminalitzar tots els nostres mecanismes de protesta a través de la por a les represàlies, a més d’amenaçar amb la vulneració de drets tan importants com la llibertat d’expressió, d’associació i de manifestació.

Valora
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  5. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  8. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid