Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
8-M
La CUP Molins de Rei s’oposa a què el manifest institucional contra la violència masclista sigui llegit per homes

En el passat ple de febrer, el regidor del PSC Alex Herrero va llegir el manifest sota l’aprovació de tots els grups municipals excepte la CUP. Ens trobem, novament, demanant al govern i a la resta de partits que es respecti el dret de les dones a liderar la nostra lluita contra les violències masclistes.

08/03/2021 Gènere

Ara fa gairebé un any, la CUP va fer una nota de premsa mostrant la nostra indignació davant la lectura del manifest institucional contra les violències masclistes per part de l’alcalde Xavi Paz. Va considerar lamentable que adoptés el protagonisme un home. Arran d’aquell fet, totes les forces polítiques de l’ajuntament van acordar que la lectura del manifest institucional seria a càrrec de les dones del consistori.

De nou, però, s'han trobat defensant el mateix que fa un any: a proposta de l'alcalde i amb el suport del seu partit, tots els grups municipals, a excepció de la CUP, han acceptat que a partir d'ara, després que totes les dones hagin fet la lectura, és el torn dels homes. La formació ha manifestat el seu rebuig i ha tornat a insistir en el fet que la violència masclista la patim les dones i som nosaltres les que hem de liderar aquesta lluita.

Ni comparteixen ni accepten aquesta idea d’igualtat on els homes del consistori no són capaços de retrocedir perquè s'ocupi  l’espai que "ens pertoca". Per a la CUP, quan es parlem de Feminisme per canviar-ho tot, parlem de la necessitat de fer polítiques feministes transformadores i transversals que impregnin totes les àrees de l’ajuntament i totes les accions institucionals, com ho és la lectura del manifest.  "Des de la CUP no callarem i seguirem lluitant per fer realitat una veritable vila feminista", afirma formació

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  4. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  8. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  9. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
  10. El Correllengua i la Franja.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid