Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
El Consell de Mallorca pretén rebaixar la qualitat de l’atenció a les persones majors a les residències

El Consell rebaixa el nivell de català de les places d’auxiliar tècnic/a d’infermeria de les residències de persones majors. L’STEI Intersindical considera que, amb aquesta decisió, el servei perdrà qualitat assistencial

02/12/2020 Política
El dia 20 de novembre l’Administració va presentar una proposta de modificació de la relació de llocs de feina de l’IMAS que afecta tres-centes quaranta persones, auxiliars tècniques d’infermeria, que treballen principalment a les residències de majors que gestiona directament l’IMAS, la principal conseqüència de la qual és la modificació del grup d’adscripció i la rebaixa del nivell de català exigit del B2 al B1.

L’STEI Intersindical hi va votar en contra, perquè que aquesta rebaixa:

- posa límits a la comunicació de les persones majors usuàries d’aquest servei, cosa que suposa un perill (no ser compreses correctament), fet que reverteix en una clara reducció de la qualitat assistencial.

- minoritza l’ús de la llengua catalana en l’àmbit residencial i fa passes enrere quant a la normalització lingüística.

- s’oposa als criteris actuals de la pròpia Administració, que exigeix un nivell de català adequat a les funcions de les persones treballadores i a la titulació requerida per accedir a cada lloc de treball (en aquest cas, cicle formatiu de grau mitjà).

- és doblement insolidària, d’una banda en particular amb totes les persones que s’han hagut d’esforçar per assolir el nivell de català exigit (B2 des de l’any 2016) per poder optar a aquestes places, i, en general, amb els esforços que centenars de persones han fet i fan cada dia per la recuperació de la llengua catalana.

Així, l’STEI Intersindical considera que s’ha de fer un exercici d’aplicació plena dels principis d’autonomia i d’autoorganització de les administracions locals, i s’ha de mantenir el requisit B2 de català, i promoure la promoció interna mitjançant la reclassificació professional corresponent.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  6. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
  10. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid