Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#MerdidianaResisteix
Un centenar de persones tornen a tallar la Meridiana

Tot i el gran desplegament policial sota l'excusa que la mobilització no havia estat comunicada. Els talls van começar el 14 d'octubre, després d'haver-se conegut la sentència i van continuar fins el 13 de març, que van haver-se d'aturar per l'estat d'alarma.

22/05/2020 Política

Un centenar de persones han tallat aquesta tarda el trànsit de l’avinguda Meridiana durant uns 20 minuts, poc abans de les 21h, en una protesta similar a les que es van fer després de la sentència del procés. La concentració s’ha desenvolupat amb sense incidents i no s’hi han produït contagis. Un fort desplegament dels Mossos d'Esquadra ha presenciat el tall sota l'excusa que la mobilització havia estat comunicada. No han intervingut o la Guàrdia Urbana ha hagut de desviar el trànsit.

Recordeu que els talls van começar el 14 d'octubre passat, després d'haver-se conegut la sentència i van continuar fins el 13 de març, que van haver-se d'aturar per l'estat d'alarma.

Amb l'acció d'aquest divendres, el veïnat de la Meridiana Resisteix no només s'han adherit a la iniciativa #RecuperemElsCarrers sino han tornar al carrer per mantenir viva la flama reivindicativa pe la llibertat del presos polítics, el lliure retorn dels exiliats, contra el feixisme i la vida abans que el capital.

Des de l'inici de la setmana, #RecuperemElsCarrers proposa "canviar els balcons per les places" perquè "l'única manera de defensar els nostres drets és exercint-los”. Per vetllar per la salut de tots els participants, es demana que persones de risc o familiars no participin de les convocatòries i qui ho faci porti mascareta i garanteixi una distància mínima de dos metres entre manifestants.

Concentració a la plaça Sant Jaume de Barcelona

Demà, la Plataforma 3 d'octubre contra la repressió i en defensa de les llibertats ha convocat una manifestació, en format de concentració a les 12h a Plaça sant Jaume de Barcelona. Aquesta concentració, limitada a una cinquantena de persones per a garantir la seguretat sanitària, comptarà amb la participació de la representació de les organitzacions que conformen la Plataforma 3 d'octubre, creada des de les sinèrgies de la convocatòria de la vaga general del 3 d'octubre de 2017.

#RecuperemElsCarrers participarà a la concentració i també ha preparat una acció contra la performance en cotxes de la ultradreta.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid