Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La Mesa del Congrés espanyol haurà de pronunciar-se sobre la petició d'EH Bildu per a deixar de pagar les dietes per desplaçament

Amb l'objectiu de sumar-los als recursos públics necessaris enfront del coronavirus

02/04/2020 Política
El Grup Parlamentari Euskal Herria Bildu ha demanat formalment al Congrés que deixi de pagar les dietes i complements salarials per desplaçament a tots els diputats i diputades, per a destinar-les als recursos públics necessaris per a fer front tant a la crisi sanitària fruit del coronavirus com a la socioeconòmica associada a aquesta. La petició registrada avui per EH Bildu haurà de sotmetre's a debat i votació en la Mesa del Congrés.

La formació sobiranista basca creu que les dietes de desplaçament i els complements salarials assignats en funció de l'activitat parlamentària no estan justificats atès que els desplaçaments estan sent mínims per la limitada activitat actual en el Congrés dels Diputats i el confinament de pràcticament tots els representants.

És per això que EH Bildu considera que aquesta mesura ha d'aplicar-se amb caràcter retroactiu des de l'inici del confinament per a destinar-se a la lluita contra la pandèmia. Una petició que va d'acord amb la decisió dels diputats d'EH Bildu de donar mensualment gran part del sou que perceben.
Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid