Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Posicionament dels sindicats d’Educació sobre la Formació Professional

La Intersindical-CSC, USTEC, CCOO,ASEPEC- SPS, UGT i CGT han emès un comunicat on exposen el seu posicionament sobre la Formació Professional

18/12/2019 Educació

La Intersindical-CSC, USTEC, CCOO,ASEPEC- SPS, UGT i CGT han emès un comunicat on exposen el seu posicionament sobre la Formació Professional que tot seguit reproduïm:

"Els sindicats signants volem denunciar que, de nou, el Departament d’Educació està portant a terme una reforma curricular de la formació professional sense el consens del professorat. Per tot això manifestem que:

1) És indispensable una millora de les condicions laborals i la qualitat de la formació professional: reducció d’hores lectives del professorat, renovació dels equipaments i millora dels espais i increment de la dotació horària per a coordinacions, tutories, desdoblaments i altres tasques amb un finançament suficient.

2) S’està plantejant una reforma de la formació professional sense voler invertir ni un cèntim. Entenem que qualsevol reforma que aspiri a la millora del sistema ha d’anar acompanyada amb suficients recursos humans i econòmics.

3) L’elaboració dels nous currículums ha estat opaca: no ha estat un procés participatiu ni consultiu i s’ha tornat a presentar la proposta que el Departament es va veure obligat a retirar.

4) Per reduir l’abandonament escolar és prioritari treballar en la l’actualització de continguts, l’orientació professionalitzadora i el suport i els ajuts socials a les famílies, més que no pas en les mesures proposades d’augmentar la càrrega lectiva a primer curs o de treballar per projectes.

5) Cal evitar reformes de l’FP contínues que no donen l’estabilitat necessària, atès que es preveu una nova reforma curricular estatal a curt termini, en la qual també està treballant el Departament d’Educació.

6) No es poden establir objectius de creixement per a la formació professional dual quan no se n’ha avaluat la implantació ni s’han assignat recursos per al professorat per garantir-ne la dedicació. Ho han de fer els centres educatius i cadascun dels departaments professionals en funció de les necessitats del territori i de les famílies professionals.

7) Els i les docents implicats en la formació dual han de tenir una atribució horària regulada i suficient i també un reconeixement econòmic de la seva tasca.

8) Cal prestigiar i garantir la qualitat del mòdul de formació en centres de treball (FCT) amb la cotització a la Seguretat Social, amb l’obligatorietat del contracte de treball en la modalitat dual i amb l’assignació d’hores i recursos suficients per fer-ne el seguiment.

9) Qualsevol mòdul de projecte/síntesi ha de ser un mòdul professional més, impartit i avaluat pel professorat, i en cap cas hauria de tenir caràcter recuperador i no hauria d’implicar la reducció d’hores de cap altre mòdul professional.

10) Tota reforma curricular o projecte experimental s’hauria de fer amb un pla pilot amb una selecció de centres i famílies professionals, amb estudis previs que l’avalin, amb objectius, paràmetres i indicadors i una avaluació posterior abans de fer-la extensiva."

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid