Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
en defensa del territori
El TSJC atura les obres de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar
11/07/2019 Territori

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha fet aturar les obres de perllongament de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. 

La interlocutòria recull parcialment les demandes de la Plataforma Aturem la C-32 i conclou que aquest estudi ambiental, que avala el traçat escollit pel Departament de Territori, té deficiències. Entre d'altres, perquè no s'ajusta a allò que marca la Llei del Canvi Climàtic.

Suspèn cautelarment "l'executivitat" d'aquests tràmits administratius. Això suposa "que de cap manera" les obres puguin continuar, perquè si s'acabés fent el perllongament i la sentència tombés el projecte, no es podria desmantellar la carretera que ja s'hauria construït.

La Plataforma  ciutadana sorgida a les poblacions de Lloret de Mar i Blanes el març del 2015 a partir de l'anunci de la Generalitat de licitar i tirar endavant l'obra de d'allargament de la C-32 en el tram Blanes-Lloret. L'excessiu temps en què els governs locals i nacionals han instal·lat als seus pobles en la vergonya de donar suport a la destrucció del territori ha provocat que Tossa s'hagi incorporat a la Plataforma i la defensa de la Selva Marítima sigui una realitat més.

L'objectiu és que el problema de mobilitat entre Blanes i Lloret es resolgui amb un projecte alternatiu i no amb el que consideren no soluciona el problema i a més és car, té un alt impacte ambiental i beneficia a una empresa privada abans que al territori. Al mateix temps i després de més d'un any d'accions a tots nivells han considerat ampliar el seu objectiu d'inici i decideixen intervenir en la defensa de la Selva Marítima per tots aquells projectes que atemptin contra el patrimoni natural i la decència democràtica.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  5. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  9. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
  10. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid