Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Economia feminista
Una Hackató d’Economia Feminista: la cooperació com a mètode de treball

La iniciativa és una àgora que pretén ajuntar projectes de l’economia feminista i gent jove interessada a compartir i adquirir coneixements i habilitats

06/06/2019 Drets i Llibertats

Fiare Banca Etica impulsa un laboratori d’idees, la Hackató d’Economia Feminista. La iniciativa, que se celebrarà el 14 de juny al centre cívic del convent de Sant Agustí, té la voluntat d’ajuntar projectes de l’economia feminista i persones joves que puguin aportar idees fresques i vulguin complementar la seva formació. A banda de ser un lloc on reflexionar coralment sobre l’economia social i feminista, l’esdeveniment pretén ser un espai de treball, basat en tallers participatius, on es feinegi de manera col·laborativa per buscar solucions a problemàtiques i/o dificultats concretes.

Les persones joves, menors de 35 anys, que vulguin apuntar-se podran participar en el desenvolupament de sis projectes:  Femmefleur, Matriu, Enruta’t, La Clara Comunicació, Voltes i l’Observatori IQ. Projectes vinculats a l'àmbit de l'educació, la formació i l'assesorament, la comunicació, la salut o l'arquitectura, entre d'altres, i on exerceixen la seva activitat amb perspectiva de gènere i trencant rols i rutines androcèntriques.

Els tallers participatius s’organitzaran dividits en taules de treball, una per projecte, on es presentaran les seves iniciatives, dubtes i/o problemes sobre noves línies de serveis o productes. Les persones participants, que es poden inscriure gratuïtament, podran exposar i desenvolupar possibles solucions, punts de vista i aprofundir en les idees dels projectes. La dualitat de la iniciativa permet aportar coneixements i posar en pràctica habilitats i, alhora, adquirir-ne de noves. Una retroalimentació basada en la cooperació i la contribució de persones multidisciplinàries amb diferents visions i punts de vista, però amb un objectiu comú: buscar solucions.

És una pràctica enriquidora que permetrà l’intercanvi d’experiències i idees per totes les parts. La gent jove podrà aprendre de primera mà com s’articula i es desenvolupa un projecte de l’economia feminista i estendre la seva xarxa de relacions. Per la seva banda, els projectes s'enduran un feix d’idees noves per posar en pràctica. Tanmateix, un dels projectes serà premiat econòmicament, amb mentoria per LabCoop i un espai de treball durant 4 mesos. El projecte guardonat serà escollit mitjançant una avaluació realitzada per un jurat de persones expertes de Fiare Banca Etica i es basarà en els materials elaborats durant els tallers participatius, tenint en compte indicadors d’avaluació, sostenibilitat i els valors de l’economia feminista.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid