Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
NI presos ni exiliats
Avià rebutja dos premis europeus sobre polítiques ambientals perquè “hi ha presos polítics i exiliats”

Durant la gala lliurement dels Premis a l’Energia Sostenible de la UE a Brussel·les, Avià havia estat premiada al lideratge i el de votació popular, però el Regididor d'Avià s’ha negat a acceptar-ne cap assegurant que a Catalunya es pateix “repressió política i social”.

18/06/2019 Política

El regidor d’Avià, Josep Subirana, responsable de Medi Ambient durant la legislatura passada, ha rebutjat dos premis europeus d’energia sostenible que havia guanyat el municipi per denunciar la inacció de la Comissió Europea davant dels presos polítics que hi ha a l’Estat Espanyol.

“Sé que els estic fent sentir incòmodes, però més ho estem nosaltres. Donin el premi al senyor Arias Cañete (PP, actual Comissari europeu d’Acció per al Clima i l’Energia). Fins que Europa no actuï contra aquesta anomalia que viu Catalunya, no puc acceptar-lo”, ha dit Subirana en la seva intervenció.

Els Premis de l’Energia Sostenible de la UE reconeixen una innovació destacada en eficiència energètica i energies renovables. Primer, Avià ha guanyat el premi al lideratge en eficiència energètica, per davant d’un projecte d’Hamburg (Alemanya) i un altre de Bucarest (Romania). Subirana ha assegurat que “Avià és un referent en eficiència energètica, no només al Berguedà, sinó a tot Catalunya”.

El projecte ‘Avià per un bon clima’ mostra un poble que viu el somni sostenible. El 2015, l’ajuntament d’Avià va adoptar un pla fàcilment implementable per impulsar les energies renovables, l’eficiència energètica i la protecció del medi ambient. Això va reduir les seves emissions de carboni i va reduir la demanda de combustibles fòssils cars, beneficiant tant als ciutadans com a les autoritats locals.

“Les nostres mesures de sostenibilitat estan dissenyades per oferir beneficis ambientals i econòmics directes a les persones que viuen a Avià, és per això que la nostra transició energètica és molt popular i és una veritable inspiració per a altres ajuntaments de Catalunya i Europa”, va dir el regidor Subirana.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid