Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi ambient
23 grups municipals de pobles veïns al complex petroquímic de Tarragona es comprometen a impulsar estudis independents per controlar la qualitat de l’aire
24/05/2019 Drets i Llibertats

Durant la darrera setmana, la Plataforma Cel Net ha estat impulsant via xarxes socials  la campanya “Respon a la Sandra”. L’objectiu era visibilitzar el compromís amb la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona per part dels diferents grups municipals de les poblacions veïnes al complex petroquímic.

La campanya ha tingut una protagonista: la Sandra, una nena de 8 anys, que ha preguntat a les llistes municipals si es comprometien a cuidar de la qualitat de l'aire, la salut del territori i les persones en els seus programes electorals.

Des de la Plataforma s’ha demanat posicionament a totes les llistes electorals dels pobles veins: El Morell, Vilallonga del Camp, La Pobla de Mafumet, Constantí, Vila-seca, La Canonja, Perafort i Tarragona. D’aquestes municipis, i alguns altres que s’hi han afegit, són 23 els grups municipals que han mostrat el seu compromís d’impulsar estudis independents de qualitat de l’aire (vegeu llistat en el document adjunt).

Des de la Plataforma Cel Net, es celebra que siguin 23 les llistes que apostin per defensar la població, el territori i la salut davant dels interessos de les petroquímiques. Per altra banda, lamenta el silenci de la resta de grups municipals que posen al centre els interessos econòmics davant la vida.

Passades les eleccions, des de la Plataforma Cel Net es treballarà per tal que aquestes 23 llistes puguin fer real el compromís mostrat a través de vetllar perquè es compleixin a cada municipi aquests objectius:

  • treballar per obtenir dades reals de la qualitat de l’aire així com per reduir l’impacte de la contaminació del complex petroquímic al municipi

  • exigir a la Generalitat de Catalunya que compleixi amb la seves responsabilitats i treballi per implementar mecanismes de control, regulació i legislació específics per la zona

  • finançar estudis de qualitat de l’aire independents a les empreses del complex petroquímic utilitzant metodologies adequades per controlar els compostos i les fonts contaminants de la zona

  • col·laborar amb la Plataforma Cel Net i/o les entitats ecologistes municipals

Aquests resultat s’exposarà via xarxes socials de la Plataforma a través del “Celmàfor” on un “Celmàfor blau” indicarà el compromís dels grups municipals que s’han posicionat a favor i un “Celmàfor negre” visibilitzarà els silenci d’aquells grups municipals que no han respost.

Valora
Rànquings
  1. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  2. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  3. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  6. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  7. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  8. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  9. A l’abat de Montserrat, humilment
  10. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid