Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibertat d'expressió
MÉS per Palma considera que la decisió de la Junta Electoral és un atac directe a la llibertat d’expressió i d’idees
30/03/2019 Drets i Llibertats

MÉS per Palma considera que la decisió de la Junta Electoral de les Illes Balears (JEIB) és un atac directe a la llibertat d’expressió i d’idees i una regressió democràtica. Els ecosobiranistes acusen a la JEIB de prendre part per donar validesa als arguments de l’extrema dreta, quelcom que consideren “inaudit”.

En aquest sentit a més, la formació ecosobiranista considera que amb la resolució del recurs interposat ahir per MÉS per Palma, la JEIB ha perdut tota legitimitat i autoritat, donat que ha entrat a valorar i interpretar la simbologia del llaç amb la senyera, tot i que és àmpliament reconegut socialment aquest llaç com a símbol en defensa de la llengua catalana i la immersió lingüística.

A més, els ecosobiranistes recorden que els llaços quadribarrats van ser penjats al 2013, en suport a la lluita dels i les docents i en defensa de la llengua catalana, en plena polèmica del govern Bauzà, que volia fer retrocedir la normalització lingüística als centres escolars. Des de llavors, han passat fins a 3 eleccions i, en cap moment, ningú ha considerat que fos simbologia en defensa del procés d’independència de Catalunya.

Per això, MÉS per Palma ha penjat una bandera LGTBI+ i una lila en referència a la lluita feminista en substitució dels llaços quatribarrats al considerar que, de la mateixa manera que els llaços de la senyera, que fan referència a la llengua catalana, no tenen cap vinculació amb la denúncia interposada per Vox.

 

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid