Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
moviment veïnal
Els veïns de Vallvidrera ocupen un edifici "modernista" per evitar que esdevingui un hotel de luxe

"Davant l'amenaça que la Llar Betània es converteixi en un hotel de luxe, hem decidit recuperar l'edifici per mantenir-lo com a patrimoni històric de Vallvidrera, crear un projecte d'habitatge comunitari i obrir-lo a totes les veïnes del barri. El rebategem cmb el nom històric de Casa Buenos Aires", tal com explica un full volant

03/03/2019 Drets i Llibertats

Ahir al migdia, veïnes i veïns de Valvidrera van fer públic l'ocupació de la Llar Betània al carrer Mont Orsà 31, per evitar que es converteixi en un complex turístic de luxe.  Una ocupació que s'havia planificat feia dies però es portava en secret per assegurar l'èxit de l'acció. Així, ahir es convidava al veïnat amb missatges per Whatsapp a participar en una cercavila popular que finalitzava a la Llar per fer-ho.

Els actuals propietaris, la Congregació religiosa dels Pares Paüls, ho volen convertir en un hotel de luxe destinat a xeics àrabs. La intenció és construir-hi 15 suites amb piscines i zones per jugar al golf. Segons, la publicació El Jardí, aquesta congregació  religiosa dels Pares Paüls, està al punt de mira del veïnat. Ara fa tres anys, i “partint de la falta d’espais per a joves i grans“, un grup va presentar un projecte de cohabitatge a la llar, en desús des de fa 7 anys, però la congregació va rebutjar la proposa del veïnat de comprar-ho per més de 2 milions d’euros.

Es reivindica que l'edifici es mantingui com a patrimoni històric, crear un projecte d'habitatge comunitari i obrir-lo a tor el veïnat del Barri. També reclamen que s'aturi l'elitització que diuen que està vivint a Vallvidrera i denuncien que fa set anys que la congregació no fa cap tius d'ús a l'edifici, i que no fa més que degradar-se. també reclamen que s'aturi l'elitització que diuen que està vivint el barri. De moment l'han rebatejat amb el nom històric de Casa Buenos Aires i 

Aquest matí, moltes veïnes i veïns s'han apropat a l'edifici per donar supot a la protesta. A més a més, s'han programat diverses activitats.

Cal tenir present que dijous passat es va desallotjar el Casal Popular La Tecla a Sant Gervasi de Cassoles i que ara faraà un any de l'acció feixista contra l'Ateneu Popular de Sarrià. Dos centres mobilitzadors del mateix districte de Sarrià-Sant Gervasi a Barcelona.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid