Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
La CUP s’oposa a la urbanització de la cala d’Aiguafreda de Begur

La formació fa públic el suport a la plataforma ciutadana ‘Salvem la cala d’Aiguafreda’ i anuncia al·legacions al projecte

13/07/2018 Territori
La CUP ha fet pública la seva oposició al desenvolupament urbanístic de la cala d’Aiguafreda, al terme municipal de Begur i ha anunciat el seu suport a la plataforma ciutadana ‘Salvem la cala d’Aiguafreda’. L’entorn de la cala d’Aiguafreda és una de les darreres àrees relativament verges que resten a la costa begurenca, i l’operació preveu construir en 70 hectàrees més de 400 habitatges de segona residència i tres nous hotels.

D’una banda, la formació ha denunciat l’impacte negatiu que tindria la urbanització d’aquest sector en termes ambientals, tant per la destrucció del territori que suposaria la seva construcció, com pels efectes d’augmentar la càrrega turística en qüestions com la mobilitat, els residus, el consum energètic i hídric, etc. Igualment, la CUP s’ha sumat a les crítiques de la plataforma, que denuncien que el projecte municipal no compta amb una avaluació ambiental, ni paisatgística. En la mateixa línia, també denuncia que l’informe favorable que va emetre la Direcció General de Polítiques Ambientals de la Generalitat de Catalunya, l’any 2016, presenta deficiències.

Davant d’això, la CUP ha anunciat que lluitarà “tant al carrer com a les institucions per aconseguir la retirada del projecte i evitar la urbanització prevista al litoral de Begur, que hauria de descatalogar-se com a sòl urbà”, i s’ha posat a disposició de la plataforma i de totes les entitats que vulguin evitar “l’especulació urbanística i la destrucció del territori” a l’entorn de la cala d’Aiguafreda i de la Costa Brava. Finalment, els cupaires han anunciat que s’adheriran a les al·legacions proposades per la plataforma al projecte municipal, i també que traslladarà el tema al Parlament.
Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Arxivada la investigació per la crema d’una bandera espanyola a l’escenari de les festes de Sant Narcís
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid