Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Les diferents seccions insulars del GOB es comprometen a treballar de forma conjunta i coordinada
12/06/2017 Territori

Les diferents seccions insulars del GOB s'han reunit aquest cap de setmana a l'illa d'Eivissa per a la celebració de la Junta Directiva interinsular de l'any 2017. Aquesta trobada es celebra anualment de forma rotatòria a les diferents illes de les Balears. Entre els acords presos volem destacar que les diferents seccions ens hem compromés a treballar de forma conjunta i coordinada en aquells temes que més clarament tenen una dimensió interinsular com els anteriorment senyalats.

Al llarg de dos dies de feina s'ha constatat la preocupació a totes les seccions insulars per l'increment de la massificació a les diferents illes i les problemàtiques ambientals i socials que s'en deriven.

Entre els principals temes tractats pels representants del GOB Mallorca, GOB Menorca i GEN-GOB Eivissa destaquen l'estat de conservació de la Posidonia oceanica i l'impacte del Decret de protecció de la mateixa que esperem sigui aprovat el mes aviat possible. També la manca d'una estratègia de bio-seguretat, que provoca problemes importants com l'arribada de la Xylella o els problemes derivats per l'entrada de les serps a les oliveres destinades a jardineria, ha estat present a la reunió. Es constata que aquesta és una problemàtica important a totes les illes i que necessita d'una ferma acció per part de les nostres administracions i la coordinació de les actuacions amb una Estrategia Balear de Bio-seguretat.

Entre la resta de temes analitzats al llarg de la trobada dels membres del GOB destaquen la preocupació pel canvi climàtic i la necessitat de treballar per modificar el model energètic de les Balears per tal de garantir la nostra sostenibilitat, així com la voluntat de treballar a totes les illes per al control de l'ús del domini públic i la seva recuperació. En darrer lloc, arrel dels problemes derivats del cas de can Xumeu (a Cala d'Hort, sant Josep de sa Talaia) amb els informes que no contemplaven l'existència i per tant l'impacte damunt Genista dorycnifolia, els GOB's han constatat la necessitat de poder garantir la possibilitat de recórrer les actuacions de la CBMA.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  6. Risc més esforç és igual a riquesa?
  7. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid