Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En el record
Homenatge al militant independentista Julià Babia a Castelló de Farfanya

Julià Babia, que fou militant de l’MDT, va morir en accident de trànsit en aquesta població de la Noguera. A l’acte de record, organitzat per Poble Lliure, hi participa el diputat de la CUP Albert Botran.

07/02/2017 Història

L’Assemblea Territorial de Poble Lliure a Ponent ha organitzat, el proper dissabte 11 de febrer, un l’acte en memòria i record del militant independentista Julià Babia i Privat, que  el 9 de febrer de 1987 va morir accidentalment a Castelló de Farfanya.

A finals dels setanta, Babia va participar en la fundació dels Comitès de Solidaritat amb els Patriotes Catalans (CSPC) i amb la constitució d’Independentistes dels Països Catalans (IPC), i més tard impulsà el Moviment Independentista del Bages i la Trobada Independentista d’Artés, en què s’assentaren les bases per a la creació del Moviment en Defensa de la Terra (MDT), on acabaria militant fins la seva mort.

L’acte tindrà lloc el proper dissabte 11 de febrer a les 12h del migdia a la Serra de l’Horta, a pocs metres del punt quilomètric on tingué lloc el tràgic accident i comptarà amb la participació del músic i militant independentista Marcel Casellas i les intervencions d’Albert Botran (diputat de la CUP) i d’antics amics com Toni Casserres (company seu a l’MDT) i Josep Maria Cervelló (ex militant dels CSPC).

L’acte de Castelló de Farfanya serà el primer que organitza a la Noguera Poble Lliure, organització successora de l’MDT, que es va presentar a Ponent el passat mes d’octubre en un  acte a Lleida i que a nivell de política institucional participa a la CUP, dins de la qual agrupa els sectors de l’esquerra independentista més obertament partidaris de la unitat d’acció amb la resta de partits i entitats independentistes.

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  3. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  4. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Habitatge o caos
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid