Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-Crida per Girona engega una campanya d’al·legacions ciutadanes per millorar l’ordenança funerària

El grup municipal demana que es presentin esmenes a l’ordenança per aconseguir que l’Ajuntament de Girona assumeixi la prestació dels serveis fúnebres i es doti d’un tanatori

31/01/2017 Política

La CUP-Crida per Girona ha iniciat una campanya d’al·legacions ciutadanes a la nova ordenança de serveis funeraris, que es troba en període d’exposició pública després de la seva aprovació inicial al ple municipal del gener. La formació proposa que tant la població com les entitats gironines presentin esmenes al text amb l’objectiu d’aconseguir noves millores en la prestació dels serveis fúnebres, a partir d’un document base que ciutadania i entitats poden descarregar-se i registrar a l’Ajuntament.

En concret, el grup municipal demana principalment tres canvis a l’ordenança. El primer, incloure-hi un nou article a l’ordenança en què quedi clar que l’Ajuntament com a administració té la responsabilitat de vetllar pels drets de les persones usuàries dels serveis funeraris. El segon, establir que, atenent al seu caràcter essencial i per raons d’interès públic, l’Ajuntament de Girona prestarà els serveis funeraris i es dotarà d’un tanatori públic. I finalment, establir l’obligatorietat per part dels titulars de tanatoris de cedir-los a qualsevol empresa que operi a la ciutat.

El període per presentar al·legacions a l’ordenança va començar el passat 27 de gener i s’acabarà el proper 9 de març. Aquelles associacions i ciutadans i ciutadanes de Girona que vulguin presentar les al·legacions proposades per la CUP-Crida per Girona poden descarregar-se-les al web cridapergirona.cat, omplir les seves dades i registrar-les a l’Oficina d’Informació i Atenció a la Ciutadania.

La regidora cupaire Laia Pèlach ha explicat que la campanya d’al·legacions ciutadans “pretén aconseguir que l’Ajuntament s’impliqui de ple en la prestació fúnebre” amb l’objectiu de “garantir que es compleixen els drets de les persones usuàries i que els serveis funeraris a la ciutat siguin públics, accessibles i de qualitat”.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  3. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  6. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
  9. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  10. «Que la prudència no ens faci traïdors»: Sant Boi, 1976
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid