Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ferran Marull i Duran: In memoriam

 Amb retard m’arriba la notícia de la mort de Ferran Marull i Duran (1924- 2016) a la seva vila de Calonge, on residia des  que va tornar del seu l’exili a París. el 1992. F. Marull  ingressa al Front Nacional de Catalunya (FNC) el 1942. El 1946 mentre cursa estudis de Dret a la Universitat de Barcelona impulsa la represa de la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC)

Participa a la Ia Conferència del FNC que es realitzà a Dosrius (Maresme) el 18 d’abril del 1946. Fent equip amb en Jaume Castells i Lluelles, col·loquen una càrrega explosiva  de 8 cartutxos de dinamita al local del Sindicato Español Universitario (SEU) a la Universitat de Barcelona, ho fan al migdia quan el local era buit, en aquest local els falangistes, torturaven els estudiants sospitosos de catalanisme. Forma part de l’escamot que ha de situar banderes catalanes a l’estadi de Monjuïc.

S’exilia el 1949, a París on es guanyà la vida fent de fotògraf de carrer, tasca que convertiria en professió; les seves fotos del maig del 68 –on va ser ferit al cap en una carrega policial- li van donar gran relleu i renom. El Grupo Zeta el va contractar com a corresponsal.

Amb ell desapareix l'últim dels membres de la Secció Militar del Front;  altres companys l’han precedit en el camí. Ell ha tingut l’oportunitat de veure l’esclat de joia del nostre poble en el camí cap a l’alliberament, ha estat gràcies al seu esforç, la seva lluita, en els temps més difícils del franquisme que hem pogut arribar on som. Sempre el tindrem present i, en record a la seva memòria, nosaltres seguirem endavant.

Que la terra et sigui lleu, amic i company.

Robert Surroca i Tallaferro

 

(Us acompanyo una fotografia, del juny del 2008, durant l’acte d’inauguració, a Barcelona, de la seva exposició sobre el maig del 68. D’esquerra a dreta: Joaquim Ferrer Mallol, Robert Surroca Tallaferro, en Marull, Teresa Clota i Joan Agut Rico, tots ells militants del FNC.)

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid