Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Mundo reconeix als tribunals que va mentir sobre Veneçuela però ho amaga al diari
02/11/2016 Hemeroteca
La notícia no rectificada de El Mundo. Foto: Mèdia.cat La notícia no rectificada de El Mundo. Foto: Mèdia.cat
El Mundo va publicar el 16 de març del 2016 una escandalosa investigació que va titular a cinc columnes de portada «Jerarques del chavisme investigats per blanqueig al Banc de Madrid». Una història que va continuar amb diverses peces l’abril del 2016 i que incloïen peces com «Silenci absolut del govern veneçolà davant les denúncies de blanqueig al Banco Madrid per part d’alts càrrecs». La investigació estava relacionada amb el descobriment de la trama de blanqueig de capitals de la Banca Privada d’Andorra, amb nombroses connexions internacionals.

Els problemes van començar quan un dels càrrecs veneçolans assenyalats, Javier Alvarado Ochoa, expresident de Electricidad de Caracas i exviceministre de Desenvolupament Elèctric, va demandar no només a El Mundo i als periodistes que signaven la peça, sinó també a l’empresa editora –Unidad Editorial- i la seva matriu –la italiana RCS-, així com els seus directius: Riccardo Taranto, Giampaolo Zambeletti i Pietro Scott Jovane.

Segons explica PRNoticias, la demanda va acabar el 7 d’octubre al Jutjat de Primera Instància número 83 de Madrid, on va signar-se una acta de conciliació. Segons consta a aquest document El Mundo es desdiu de tot allò que va publicar i va signar pràcticament sencer el text de rectificació proposat pel demandant. «No existeix constància que la Fiscalia espanyola ni cap altre ens judicial estigui acusant el sr. Alvarado de cap delicte relacionat amb el blanqueig de capitals o qualsevol altre, ja que de qualsevol investigació rutinària que pogués haver fet el SEPBLAC sobre el Banco de Madrid o sobre els seus clients, avui en dia no ha derivat en cap imputació contra aquest senyor de la que l’editora en tingui constància».

En conseqüència El Mundo va comprometre’s a desindexar el primer dels articles i a eliminar-ne un altre de posterior. Amb tot, el diari –i pràcticament cap altre mitjà a l’Estat espanyol- no ha informat ni donat explicacions als seus lectors sobre aquesta rectificació. Una simple cerca permet trobar aquestes informacions en múltiples webs sense que enlloc figuri la rectificació.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2019 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid