Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PROCÉS CONSTITUENT
El Parlament vota a favor del Procés Constituent de desconnexió

El Parlament de Catalunya ha aprovat avui una nova iniciativa per impulsar el Procés Constituent de desconnexió respecte l’Estat espanyol, mentre que el govern espanyol ja ha anunciat que impugnarà aquesta votació davant el Tribunal Constitucional.

27/07/2016 Política
La cambra catalana ha aprovat avui el Procés Constituent de desconnexió amb els vots de Junts pel Sí i la Candidatura d'Unitat Popular (72 vots a favor) i 10 vots en contra de Catalunya Sí Que Es Pot. Els grups del Partit Popular i Ciutadans han abandonat la càmera, i el Partit Socialista de Catalunya s’ha abstingut de participar a la votació.

La resolució votada s’ha impulsat tot i que el Tribunal Constitucional espanyol havia advertit al Parlament català, i a la seva Mesa, que hauria d'impedir la votació sobre aquesta resolució que demana iniciar la desconnexió de la Comunitat Autònoma de Catalunya de l’Estat espanyol. La iniciativa planteja un mecanisme unilateral d'independència perquè els catalans participin en un procés democràtic constituent que derivi en la creació d’una República Catalana.


Després de conèixer-se la notícia, el president en funcions del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha donat instruccions a l'Advocacia de l'Estat perquè presenti davant el Tribunal Constitucional un recurs contra la iniciativa del parlament català.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid