Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-Crida per Girona proposa crear una comissió municipal sobre el procés constituent

La formació defensa la implicació del consistori en el desplegament del debat constituent a la ciutat

06/07/2016 Política
CUP-Crida per Girona CUP-Crida per Girona
La CUP-Crida per Girona ha presentat una moció al Ple de l’Ajuntament previst per dilluns que ve, en què sol·licita la creació d’una comissió municipal sobre el procés constituent català. Segons la proposta, aquest òrgan s’hauria de crear abans de finalitzar el setembre d’enguany amb la màxima participació d’entitats i ciutadania, i tindria la funció d’articular el debat constituent en l’àmbit gironí de cara als mesos vinents.

La CUP considera que el municipalisme català, com a àmbit institucional més proper a la ciutadania, haurà de tenir un paper determinant a l’hora de desplegar el procés constituent arreu del territori, i de dinamitzar la participació dels veïns i veïnes i del teixit associatiu en els debats es produeixin en el seu si.

En aquest sentit, la formació ha recordat que l’Ajuntament de Girona ha donat suport en múltiples ocasions al dret a decidir i al procés d’independència que hi ha en marxa a Catalunya. Per aquest motiu consideren lògic que el consistori s’impliqui en el desenvolupament del procés constituent a la ciutat, i que es doti d’un òrgan “que vetlli pel seu desplegament de forma coordinada amb la resta del territori, amb les condicions necessàries i garantint-ne la implicació ciutadana”.

El regidor Lluc Salellas ha destacat que “aquest procés constituent ha de servir perquè les bases socials, democràtiques i econòmiques de la futura República Catalana responguin a les demandes i les necessitats de la societat catalana”, per la qual cosa ha defensat la importància d’una participació “massiva” per part dels veïns i veïnes i de les entitats de Girona.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid