Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els aventurers de la revolució

Article de Joaquim Maurín publicat originalment a L'Hora núm.3 (Any II) del 14/1/1931

13/06/2016 El fil roig

En el meu llibre «Los hombres de la dictadura», vaig consagrar el darrer capítol a provar que els republicans eren històricament un dels més ferms sosteniments del règim, i que ells eren, realment, els pitjors enemics de la república. El llibre acabava dient que la república seria conquerida, no per la petita burgesia xerraire, sinó per la classe treballadora.

Els esdeveniments del proppassat mes de desembre han tornat a plantejar, i aquest cop d’una manera aguda, la qüestió. Els republicans han demostrat de nou, que no solament ells són incapaços per imposar la república, sinó que una tal perspectiva els aterroritza. Aquesta és la veritat.

Ells voldrien trobar-se en un moment amb una república acabada de fabricar, sense surts, sense grans convulsions. La classe obrera deuria seguir treballant sense formular exigències, els pagesos continuar suportant la dolça explotació dels nous senyors. Espanya fóra un pais de Xauxa. Hi hauria moixigangues republicanes, himnes a la llibertat, discursos eloqüentissims. Els nous directors se sentirien entusiasmats. Els treballadors un xic menys.

Però aquesta república no és més que un somni d’una nit d’estiu. No cau del cel.

No obstant, al moment en què la classe obrera es disposa a llançar-se a l'acció, llavors els petits capitostos republicans, esparverats, es donen mansament com a bens o fugen de pressa espantats més pel moviment obrer que per les forces del govern.

Aquest aventurisme, aquest intent de canviar les revolucions en pronunciaments, aquest afany d’assaltar la direcció del moviment, si contra els seus desigs aribés a triomfar, tot això cal que s’acabi. Prou ja de petits advocats, de petits metges, de revisteros de toros, forjant conspiracions! Prou ja d’enganyar la classe treballadora! S’ha perdut ja massa temps.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. "Temps de mobilització"
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid