Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura de la pau
Els electes de la Crida-CUP de Lleida fan objecció fiscal a la despesa militar

El grup municipal de la Crida-CUP  ja havia dut a terme en el darrer any diversos actes en contra de la presència de l’exèrcit en fires formatives de la ciutat de Lleida i en defensa de la cultura de la pau

24/05/2016 Política

Pau Juvillà i Francesc Gabarrel, regidors de l’Ajuntament de Lleida, juntament amb altres membres de la Crida-CUP, faran objecció de consciència negant-se a pagar el manteniment de les estructures militars de l’Estat en la declaració de la renda.

Els membres de la Crida-CUP destinaran els diners de l'objecció fiscal a la campanya “Desmilitaritzem l’educació. Desarma els teus impostos”, destinada a eradicar els valors militaristes dels centres i salons educatius.

Juvillà ha declarat que “exercim aquest acte de desobediència civil, perquè ens oposem rotundament als valors que promulga el militarisme, el qual empra les armes i la violència com a eines de defensa d’interessos polítics i econòmics, convertint-se així en instruments opressius”.

Per altra banda, Francesc Gabarrell ha exposat que “els nostres diners aniran destinats a una causa del tot necessària com és la de vetllar per posar fi al foment dels valors militaristes (normalització del bel·licisme, patriarcat, submissió…) en l’àmbit educatiu”.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  9. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid