Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un informe recopila 5.022 casos de tortures policials a Euskal Herria

Els testimonis recollits per la Fundació Euskal Memòria inclouen els casos que han acabat amb la mort del detingut com els de Joseba Arregui o Gurutze Yanci.

20/03/2016 Drets i Llibertats
Cos de Joseba Arregi mort per tortures l'any 1981 Cos de Joseba Arregi mort per tortures l'any 1981
Euskal Memòria Fundazioa  acaba de publicar a la seva pàgina web 1.007 nous casos de tortura contrastats, amb el que són ja 5.022 els casos verificats segons els estàndards a l'ús. Així mateix el procediment emprat ha mostrat l'existència de 776 casos de detencions sense aplicació de la tortura. Del total dels casos que apareixen en llistat 4.224 corresponen a homes i altres 798 a dones, aproximadament un 15% del total de casos estudiats.

Pel que fa a l'autoria de les detencions en què s'han produït tortures, un total de 2.351 es refereixen a la Policia Nacional (46%), 2.123 a la Guàrdia Civil (42%), l'Ertzaintza protagonitza 350 casos consignats (7 %), mentre que cossos de seguretat d'altres Estats són responsables dels 199 casos restants.

Fa molts anys que es denuncien els casos de tortures als detinguts sota la llei antiterrorista al País Basc. Alguns dels casos denunciats s'han recopilat en diversos documentals (al primer vídeo també es recull el testimoni de l'independentista català Ramon Piqué).

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  6. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  9. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid