Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP no entrarà al govern de l’Ajuntament de Blanes

La formació reitera la seva demanda a l’equip de govern perquè expliqui públicament el projecte de poble previst per aquesta legislatura

18/01/2016 Política

La CUP de Blanes ha respost a l’oferiment que l’equip de govern de l’Ajuntament de Blanes, format pel PSC i CiU, va fer arribar a tots els grups de la oposició la setmana passada per convidar-los a entrar a formar part del govern municipal. La formació independentista ha fet arribar avui la resposta als dos partits que governen l’Ajuntament i ha fet públic un comunicat on s’exposen els motius pels quals la CUP no considera oportú entrar a l’equip de govern.

La candidatura de l’esquerra independentista, representada actualment al consistori blanenc amb un regidor i una regidora, ha posat de manifest que “no podem ni volem formalitzar cap acord global, ni molt menys signar un xec en blanc, amb un equip de govern que encara no ha definit, després de més de 200 dies de pacte PSC-CiU, quin és el seu pla d’acció municipal,  tot haver-ho demanat en reiterades ocasions”.

En el comunicat publicat avui la CUP també ha posat de manifest que es va presentar a les eleccions municipals “per impulsar noves formes de fer política que integrin la participació i implicació directa de la ciutadania i de les entitats en la política municipal”, tot remarcant que“en aquest sentit, hem xocat constantment amb l’equip de govern en aspectes com la participació ciutadana als plens municipals, on s’ha posat de manifest una interpretació restrictiva del ROM que ha conduit a coartar la participació directa de les entitats en els plens municipals provocant que aquesta només sigui possible sota el control absolut dels grups municipals”.

Tot i la negativa a formar part del govern municipal la CUP remarca que “tal com ja vam manifestar just després de les eleccions municipals del passat 24 de maig, estem disposats a treballar per impulsar polítiques i propostes reals d'aprofundiment democràtic i transformació social”. En aquest sentit la candidatura de l’esquerra independentista ressalta la importància de treballar conjuntament aspectes relatius a la participació ciutadana, la tarificació social i altres que permetin avançar cap a l’impuls de polítiques globals al servei del conjunt de la ciutadania, tot citant com a exemple la proposta per posar en marxa el pressupost participatiu, recentment avalada pel consistori a petició de la pròpia CUP. Segons la CUP “no entraren a l’equip de govern i seguirem treballant fent oposició critica, però constructiva, per avançar en positiu”.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid