Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Impunitat
Nou atac feixista a Can Alcover de Palma

Amb aquest nou fet el centre de cultura de Palma acumula uns 10 actes d'incivisme arribat des del sector gonellista de l'illa.

08/12/2015 Drets i Llibertats

La matinada de diumenge, Can Alcover va tornar a ser nou l'objectiu de grups feixistes que van realitzar nombroses pintades. Aquest cop constitutives d'un delicte d'enaltiment i apologia del terrorisme, ja que enalteixen la figura del condemnat per accions terroristes l'ultradretà i membre de la División Azul, Jaime Martorell Mir.

El Diari de Balears ha informat de la inoperància policial, si no directament la connivència, han alimentat el grup de feixistes que cap de setmana rere cap de setmana atempten contra Can Alcover–Espai de Cultura.

I és clar, com que la policia espanyola no actua, els atacs van pujant de to. Primer varen ser pintades de to feixista i espanyolista. A continuació, destrucció del pany, seguida de la destrucció de la placa commemorativa de la primera seu de l'OCB i ara s'ha arribat al delicte d'apologia del terrorisme.

Membre de la División Azul

Jaime Martorell (1924-2009) Va atemptar l'any 1989 contra el repetidor de TV3, poques setmanes abans de la data prevista per a la reemissió a Mallorca del Canal 33. La crema del repetidor va provocar una intensa campanya de solidaritat ciutadana. Sota el lema “Prou barbàrie, som un poble digne”, va començar una recollida de signatures perquè els ciutadans expressassin la seva indignació.

Martorell mostrava una cicatriu en una cama, una ferida de Rússia, amb la Divisió Azul. Va ser president i activista del Cercle Cultural Mallorquí, va canalitzar un anticatalanisme radical.

Fa quinze dies, deiem que "només havien passat dues setmanes des del darrer atac i aquest dissabte Can Alcover ha patit noves pintades. Aquesta vegada les consignes han anat dirigides a la recuperació del TIL i a la renúncia del retorn de TV3. A més, el rebuig de l'estelada en favor de la bandera mallorquina ha quedat transmès en l'acte".

I ja van 10 atacs a Can Alcover

Amb aquest nou fet el centre de cultura de Palma acumula uns 10 actes d'incivisme arribat des del sector gonellista de l'illa. No és la primera vegada que l'antiga casa del poeta Joan Alcover pateix aquest tipus d'atacs. Cal recordar que encara es pot veure una pintada de fa un temps de l'esvàstica nazi.

S'afegeix d'aquesta manera una nova causa que serà investigada pels responsables del centre que pertany a l'Obra Cultural Balear.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  10. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid