Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ruptura
La declaració rupturista genera tensions internes a "Catalunya Sí que es Pot"

Manuel Delgado es dóna de baixa d'EUiA i un diputat de la coalició amenaçat si no obeïa la consigna de votar-hi en contra.

10/11/2015 Política

Manuel Delgado, ha anunciat aquest mateix dilluns  des del seu blog la seva baixa. De fet, Delgado era membre del Partit Comunista de Catalunya, refundat recentment en Comunistes de Catalunya –la principal formació que integra EUiA–, del qual formava part del Comitè Central, d'on també ha dimitit. Cal recordar que, l'antropòleg ja es va presentar a les eleccions del 27S a les llistes de la CUP-Crida Constituent.

Segons Delgado, "El que no m'imaginava és que acabaríem sent un obstacle per la història i ni en el pitjor malson podia figurar-me la paorosa imatge d'aquest matí al Parlament: els nostres diputats votant colze amb colze amb els hereus del franquisme, que és el que tantes vegades hem repetit que és el Partit Popular, ni tampoc amb les disfresses postmodernes de la 'España una, grande y libre' que és Ciutadans" indica en la seva carta oberta dirigida a Comunistes de Catalunya.

Per la seva banda, el diputat per Catalunya Sí (CSQP),Joan Giner, denunciava amenaces d'expulsió del seu grup si no obeïa el rebuig explícit a la declaració rupturista. "Hauré de votar a contracor i en contra del que crec que són les línies polítiques i programàtiques amb què CSQP ens vam presentar", apunta  al seu blog. Catalunya Sí que es Pot ja hi ha respost i ha negat cap amenaça.

Tot i així, l'exdiputat David Companyon ha mostrat el seu suport a les reflexions de Giner i el tinent d'alcalde de Barcelona, de Procés Constituent i també de Podem Jaume Asens, ha qualificat de "error" que la confluència d'esquerres s'hagi alineat amb el "búnquer".

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  8. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid