Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Protesta
La Lliga de futbol: "perseguirem els xiulets al rei"

El president de la Lliga de Futbol Professional, Javier Tebas, i la Comissió Antiviolència es conjuren contra la "falta de respecte als símbols de l'Estat" als camps de futbol professional, però obliden els grups feixistes que alimenten aquests clubs

08/03/2015 Política

El president de la Lliga de Futbol Professional (LFP), Javier Tebas, va assegurar el passat dijous que treballaria "per intentar que no hi hagi xiulets al Rei ia l'himne d'Espanya" a la final de la Copa del Rei que enfrontarà el 30 de maig el Barç i l'Athletic. Va afirmar que els xiulets a caps d'estat i governants s'acabarien i que a partir d'ara es dedicaran "a perseguir-los."

Alguns mitjans especialitzats en l'esport ja han preparat el terreny, com el digital athletic.elcorreo.com, que assenyala que a les últimes finals de Copa disputades pels equips catalans i bascos el 2009 i 2012 es van produir xiulets al Rei espanyol i a "l'himne nacional", així com a la final de la Copa de bàsquet disputada pel Barça i el Reial Madrid a Las Palmas el passat dia 21 amb Felipe VI a la llotja.

El president de la Lliga va declarar que"Em sembla fatal que es xiuli l'himne d'Espanya. S'hauria de tenir el màxim respecte", i es va comprometre a "trencar amb la tradició dels xiulets a la final de la Copa del Rei".

En aquest sentit, la Comissió contra la Violència en l'Esport va remetre en una nota en què afirmava que la"responsabilitat"  sobre aquestes protestes de xiulades i crits és dels clubs organitzadors, i que han d'evitar "que no es difonguin missatges aliens a l'esport" i, en concret, "qualsevol falta de respecte als símbols constitucionals de l'Estat". La Comissió contra la Violència en l'Esport dedica poca atenció o crítica als missatges feixistes i a les agressions ultres que es donen als camps de futbol professional, un vertader niu de grupúsculs violents caracteritzats pel seu espanyolisme.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  6. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  10. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid