Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#26FSOMPUBLICA
Els estudiants dels Països Catalans planten cara al 3+2 i l'EU2015

Coincidint amb la jornada de vaga, milers d'estudiants de secundària i d'univesitats es van manifestar ahir en diverses poblacions dels Països Catalans en protesta per la nova normativa que permet reduir la durada dels graus a tres anys, més un o dos de màster.

27/02/2015 Educació

A Barcelona, la manifestació va aplegar unes 25.000 persones segons els organitzadors, xifra que que ha rebaixat a 6.000 segons la Guàrdia Urbana. Prèviament s'havien fet piquets informatius al campus universitari de la Diagonal, al Raval i edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB), a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). 

A València, la manifestació va aplegar unes 10.000 persones. La marxa, va eixir a les 12.00 hores des de la Facultat d'Història de la Universitat de València, i estava liderada per  la coordinadora Estudiantil de València -que integren el Bloc d'Estudiants Agermanats (BEA), Acontracorrent i el Sindicat d'Estudiants de Països Catalans (SEPC).

A Girona, centenars d'estudiants de la Universitat de Girona (UdG) es van manifestar en contra de la reforma universitària. El seguiment de la vaga va tenir un seguiment massiu al Campus del Barri Vell. 

A Vic, un centenar d’estudiants es va manifestar pels carrers més cèntrics. Els alumnes, amb moltes banderes estelades i pancartes, van sortir de la plaça de l’Estudiant, on es va llegir un manifest, es van dirigir a la plaça Major i es van enfilar fins a la universitat, a través del carrer Verdaguer.

A Mataró, una trentena d'estudiants es van manifestar pels carrers de la ciutat sota el lema “O els seus privilegis o la nostra dignitat”

A Lleida, un miler d'estudiants es van manifestar pels carrers cèntrics de Lleida (sepcUdL)

A Gramanet, una cinquantena d'estudiants es van concentrar a Gramenet per exigir la suspensió del 3+2.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  4. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  5. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  8. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  10. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid