Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#‎26FSomPublica‬
Vora d'un miler d'estudiants s'han manifestat a Palma contra la nova llei Wert

Grups ultres intenten boicoteja les mobilitzacions

26/02/2015

Des de primera hora del matí el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) han realitzat piquets informatius recorrent tant centres de secundària com la UIB, on s'han tallat les entrades al campus. En aquest piquet la Policia nacional ha identificat una dotzena d'estudiants, segons informa el SEPC. (Seguiment @MallorcaSepc)

La jornada de vaga ja començava ahir amb diverses accions; cap al migdia uns cinquanta estudiants tallaven la carretera de Valldemossa. A les sis de la tarda la protesta es traslladava al campus de la UIB on s'ocupava l'edifici Jovellanos.

L'acte central d'aquesta jornada de vaga ha estat la manifestació convocada a les 12 a la plaça del Tub a la qual han assistit unes 800 persones. Pocs minuts abans de començar, 5 joves d'estètica neonazi han intentat entrar a la manifestació cridant consignes contràries a la línia de la convocatòria. En aquell moment persones de l'organització els han intentat fer fora. Els 5 joves han agredit a algunes persones. La policia ha retingut i identificat els joves durant una estona, segons informa dBalears

En el transcurs de la manifestació, a l'alçada de la plaça Abú Yahya, un altre jove, també d'estètica neonazi, ha increpat els estudiants i els ha llençat un seguit de salutacions feixistes. La policia també l'ha retingut i identificat.

Més del 90% de seguiment als instituts

L'Associació de directors i directores d'Educació Secundària de Mallorca (Adesma) ha confirmat un seguiment "molt alt" de la vaga d'estudiants a Mallorca. Segons ha indicat el president de l'organització, Antoni Morante, la participació ha estat molt important entre els estudiants de tercer d'ESO i Batxillerat. Així, als IES de Mallorca el seguiment ha estat superior al 90%.

Pel que fa a la resta d'Illes, Adesma ha destacat que, de moment, encara no té dades de participació a Menorca. Pel que fa a Eivissa, dels 12 instituts que hi ha, a tres és una jornada de festa, i a un estava convocada dimecres i va tenir una incidència del 90%. A un altre dels centres la vaga no estava convocada, mentre que de la resta encara no es tenen dades.

Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. La pressió veïnal força l’aturada de les obres de l’Agroparc de Gelida malgrat la desobediència d’Ametller Origen i l’Ajuntament
  4. Qui té por de Daniel Cardona?
  5. Som Poble-CUP demana la dimissió de l’alcalde de Sant Martí Vell per la seva col·laboració amb la Fundació Princesa de Girona
  6. Mataró: exigeixen la dimissió de la regidora de Cultura
  7. Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos
  8. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  9. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  10. Demanen als sindicats agraris que deixin d’atacar les polítiques ambientals i s’uneixin contra l’ultraliberalisme econòmic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid