Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Assaig
Presentació a Palma del llibre "Manifest Contra el Desencís"

Vint-i-quatre propostes per construir un futur millor per a les Illes. 

10/12/2014 Política

Demà a les 19.00 hores es presenta a Palma el llibre "Manifest Contra el Desencís: Vint-i-quatre propostes per construir un futur millor per a les Illes Balears." En la que una representació diversa de la societat balear debat sobre la situació social, política i cultural del país. El llibre és una eina de reflexió i debat única i necessària per a les Illes.

Sinopsis

Com podem canviar la societat per fer-la justa, lliure i solidària? Com podem posar fi a l’hegemonia de la dreta? Com podem crear una majoria social a favor de polítiques profundament esquerranes i transformadores? Com hauríem de conformar-la? Com s’hauria d’estructurar i organitzar? Quins eixos de treball comuns s’hi haurien de prioritzar? Quin rol hi haurien de tenir els moviments socials? Personalitats d’ideologies i trajectòries diverses intenten satisfer aquestes preguntes i moltes altres al llarg d’aquest assaig a fi i efecte de construir un futur millor per a les properes generacions de les Illes Balears.

En aquest assaig col·lectiu, hi participa una representació diversa de la societat illenca d’esquerres. Així, hi ha personalitats del món de la recerca, com els filòlegs Isidor Marí i Bernat Joan (exmilitant d’ERC i exeurodiputat), els professors de la Universitat de les Illes Balears Bernat Riutort, Joaquín Valdivielso i Laura Camargo (militant de l’esquerra anticapitalista), i el sociòleg Antoni Tarabini. En aquesta línia, també hi col·laboren militants de diferents partits polítics progressistes, com Celestí Alomar, exconseller de Turisme pel PSOE (1999-2003); Alejandro Aparicio, candidat d’Esquerra Unida al Congrés dels Diputats (2011); Joan Lladó, president d’Esquerra Republicana-Mallorca, i Antoni Verger, regidor a l’Ajuntament de Palma pel PSM i la coalició MÉS. Així mateix, hi ha un espai per a l’opinió de militants procedents de candidatures locals com Lluís Enric Apesteguia, de l’Agrupació Deià; Josep Carreres, de l’Entesa de l’Esquerra de Ferreries; Joan Colom, d’Independents de Sencelles i Biniali; Amadeu Corbera, d’Esquerra Oberta de Bunyola;José Luis, Pepe, García, d’Alternativa per Pollença, i Guillem Ramis, d’Esquerra de Santa Maria. Finalment, des de l’activisme social s’hi recullen les veus de Biel Caldentey(secretari general de l’STEI-Intersindical); la Coordinadora Llibertària de Mallorca; Lluc Gayà(militant d’Endavant OSAN); Jaume Mateu, president de l’Obra Cultural Balear (OCB);Marcel Pich (músic i periodista); Margalida Ramis, portaveu del Grup d’Ornitologia Balear i Defensa de la Natura (GOB) i Sara Rivera (activista feminista).

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  9. 13 anys sense en Toni Lecha
  10. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid