Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixismees
La ultradreta es camufla ara en un "Hogar Social Rafael Casanova" a Barcelona

El nou espai camuflat dels ultres pretén fer de "menjador social" i recollida de joguines de cara a Nadal i Reis "per a nen espanyols", seguint altres models del grups feixistes grecs o espanyols

02/11/2014 Política

El bloc de Xavier Rius Sant especialitzat en la denúncia dels grups ultradretans ha publicat una entrada en què adverteix de la creació a Barcelona de l"Hogar Social Rafael Casanova".

Es tracta d'un local a Barcelona que han començat a acondicionar per fer de "menjador social" i recollida de joguines de cara a Nadal i Reis "per a nen espanyols", seguint la tònica discriminatòria i racista d'aquesta mena d'iniciatives.

Segons apunta el bloc de Rius Sant, la iniciativa voldria imitar les dels Hogares Sociales de Zaragoza i Madrid  i del partit ultra España 2000 a València "que és de fet, l'únic que funciona a l'Estat espanyol de manera estable com alberg i menjador social per espanyols, en tenir un sòlid suport econòmic."

Segons la mateixa informació, fa pocs dies l'"Hogar" va passar-se a anomenar "Centro Social" en lloc d"Hogar Social", nom que els relaciona més al que està portant a terme el Casal Tramuntana a la Verneda, on lloc de trobada habitual de militants de Plataforma X Catalunya, VOX, MSR, etc. "ubicats en l'espai constitucionalista, ja que el passat 12 d'octubre van anar a la concentració de plaça Catalunya amb el PP i Ciutadans. I sembla que alguns dels promotors del Centro Social Rafael Casanova estarien propers al Frente X España i a militants NR o nacional-revolucionaris, vinculats o no a Acción Nacional Revolucionaria (ANR),  que van anar el 12 d'octubre a l'acte de Montjuïc."

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  6. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid