Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Marxa de Torxes
Un miler de persones surten als carrers de Tortosa perquè "Ara és l'hora de decidir-ho tot"
11/09/2014 Política
La setena Marxa de Torxes per Independència de les Terres de l'Ebre ha recorregut el Casc antic de Tortosa amb el lema: Ara és l'hora de decidir-ho tot!! Gent vinguda de tot el territori i acompanyada de grups de gralles han omplert de llum, música i reivindicació la ciutat de Tortosa.

Any rere any, la Comissió 11 de setembre de les Terres de l'Ebre, formada per entitats de la societat civil, han consolidat una de les mobilitzacions nacionals i socials més importants del territori. Un cop recorregut el trajecte des del Castell de la Suda fins a la plaça del Mercat, ha començat l'acte polític.

El primer en prendre la paraula ha estat Jaume Sastre, mestre de les Illes Balears i impulsor de l'Assemblea de Docents de les Illes. Jaume Sastre ha insistit que la força per canviar les coses les té la gent i que “cap llei ni cap govern pot lluitar contra la voluntat d'un poble”, en clara referència a la consulta per la independència. Sastre ha insistit que si cal “hem de desobeir les lleis que no són justes perquè una llei que no respecta la voluntat del poble no és una llei que cal obeir ni respectar”.
Acte seguit, l'artista visual Antònia Ripoll, ha llegit el manifest de la Comissió per a este 2014.

El manifest ha recordat la llarga lluita del país per aconseguir la seua llibertat nacional i alhora, ha reivindicat un futur millor per al poble. Un futur “de justícia social on els bancs no roben a la gent, on s'aturen els desnonaments o les agressions al territori”. També s'ha recordat que davant la legalitat espanyola està la legitimitat que el poble català es vulga donar a ell mateix i que per tant, “la consulta és una reivindicació legítima i justa a la que no podem renunciar, ans al contrari, s'ha d'exercir”. La nota musical l'ha posada el grup ebrenc Riu en So que amb les seues jotes ha fet una clara defensa del país, la llengua i el territori.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid