Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTAN
Els interessos dels Estats dificulten la solidaritat entre els kurds

El PKK (Partit dels Treballadors del Kurdistan) que ha anat a ajudar els kurds d’Iraq és considerat una organització terrorista pels Estats Units, fet que dificulta la coordinació dels atacs contra l’Estat Islàmic. D’altra banda la guerrilla del PDKI (Partit Democràtic del Kurdistan d'Iran) s’ha retirat del front per les pressions del govern iranià.

15/08/2014 Internacional
Alguns dels  Estats que ajuden els kurds de l’Iraq són contraris a la presència de grups de guerrillers kurds provinents de Turquia, Síria o Iran. Segons la televisió kurda Rûdaw  (propera al govern autònom kurd de l’Iraq) el passat dimecres membres del Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK) que han anat a l’Iraq a ajudar els seus compatriotes (veure vídeo) van bloquejar una batuda contra l'Estat Islàmic (IS) que havia estat planificada pels peixmerga i les Forces Especials dels Estats Units després d'insistir que qualsevol atac s'ha de coordinar amb les seves forces.

Segons la notícia de Rûdaw a la zona Shingal, membres del PKK de Turquia i les Unitats de Protecció Pobles (YPG) de Síria, que es troben actualment a la Muntanya Shingal, havien exigit que qualsevol operació militar a la zona s'ha de coordinar amb ells. Les forces nord-americanes es van negar ha coordinar-se amb el PKK ja que el grup es manté a la “llista d’organitzacions terroristes”  segons els Estats Units. Diverses organitzacions pro-kurdes han iniciat un recollida de signatures perquè els Estats Units treguin el PKK de la llista d’organitzacions “terroristes”.

D’altra banda, la web kurdiscat informa que se la guerrilla del PDKI (Partit Democràtic del Kurdistan d'Iran) ha rebut l'ordre de retirar-se del kurdistan iraquià després d’ajudar a la recuperació de Gwer i de Maxmour el passat 9 d'agost. El motiu de l'ordre de retirada donada pel govern autònom del Kurdistan iraquià ha estat la pressió d'Iran que no vol que els seus enemics del PDKI surtin reforçats del conflicte.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  5. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  6. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  7. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid