Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Seguretat al treball
Nova condemna per manca de mesures de seguretat per l’amiant al Prat de Llobregat

Nova condemna per manca de mesures de seguretat per l’amiant al Prat de Llobregat

10/07/2014 Laboral
Títol de la imatge Títol de la imatge

El Jutjat Social 6 de Barcelona ha dictat una nova sentència, de 13 de juny de 2014, confirmant el recàrrec màxim per manca de mesures de seguretat contra l’empresa del Prat de Llobregat Jurid Iberica SA (actualment Honeywell Frictions España SA, amb majoria sindical simple de la Confederació General del Treball de Catalunya) i que va causar la mort d’un treballador al centre de treball del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), segons informa la CGT

Aquesta sentència del Jutjat Social 6 de Barcelona ve a sumar-se a múltiples resolucions judicials anteriors a la mateixa empresa, i sobretot a les dues sentències del Tribunal Suprem que declaren provat que l’empresa Jurid Iberica SA no va complir les seves obligacions legals en matèria de salut laboral per exposició a l’amiant, i concretament assenyalen la manca de vigilància de la salut específica, les exposicions a amiant per sobre dels límits legals, la roba inadequada i la manca absoluta de cap formació o informació als treballadors dels riscos d’exposició a l’asbest.

L’empresa Honeywell Frictions España SA compta actualment amb majoria sindical simple de la Confederació General del Treball de Catalunya (CGT), secció sindical que amb l’assessorament legal del despatx d’advocats Col·lectiu Ronda, ha portat a terme campanyes de sensibilització dels treballadors afectats d’amiant, a més de col·laborar en les corresponents demandes judicials per tal de que l’INSS reconegués les prestacions de la Seguretat Social com a derivades de Malaltia Professional i les reclamacions contra l’empresa per la manca de mesures de seguretat.

Aquestes sentències del Tribunal Suprem venen a sumar-se a la llarga i negra llista a Catalunya d’empreses condemnades per infraccions legals en matèria d’exposició a l’amiant, com Rocalla SA (Castelldefels), Uralita SA (Cerdanyola del Vallès), o Alstom SA (Santa Perpètua de Mogoda).

Aquestes empreses van fer grans beneficis a costa de la vida i la integritat física dels treballadors, causant morts i greus patologies professionals.

La CGT de Catalunya fa una crida a denunciar els casos d’enriquiment capitalista a costa de la vida dels treballadors, alhora que lluitarem pel reconeixement de que tots els i les treballadores afectades de l’amiant.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid