Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Can Vies
La cinquena nit d'avalots per Can Vies col·lapsa el centre de Barcelona

El centre de Barcelona col·lapsat per talls de carrers, càrregues, barricades i focs. La manifestació en suport a Can Vies ha transcorregut amb tranquil·litat des de les 19,30h del vespre, fins que els antiavalots han impedit la marxa 

31/05/2014 Política

Quan una muralla d'antiavalots cuirassats ha impedit que els milers de manifestants accedissin a la Rambla molts manifestants han baixat fins l'avinguda de les Drassanes, on s'han produïts nous avalots, cremes de contenidors, vehicles i diverses detencions per part de Mossos d'Esquadra uniformats i policies de paisà.

La marxa ha arrencat a quarts de vuit del vespre des de la plaça de la Universitat i ha seguit el recorregut pel Raval amb normaliat. Però al carrer del Portal de Santa Madrona els Mossos han blindat l’accés a la Rambla, fet que ha provocat les primeres corredisses i enfrontaments. Poc abans els antiavalots han donat ordres que la manifestació no prosseguís per la Rambla i fins  han amenaçat de llançar gasos lacrimògens.

A partir d'aquest moment els manifestants s'han dispersat i s'han aixecat barricades amb contenidors a l’avinguda de les Drasssanes i en altres indrets. Els incendis de contenidors han provocat que alguns vehicles també quedessin afectats pel foc, i en alguns casos ha calcinat totalment alguns vehicles.

Limitació de la informació

A les xarxes socials ja s'ha estès la denúncia pública que un operatiu dels antiavalots del Mossos d'Esquadra han encerclat un grup d'unes tres-centes persones que mantenen retinguts, maniobra que ja s'havia emprat anteriorment.

En aquesta situació i en altres moments dels avalots els agents dels Mossos estan impedint la cobertura a periodistes i fotògrafs amb armilles reglamentàries. Al Twitter diversos periodistes amb perfil s'han queixat d'aquesta vulneració del dret a la informació.

Per altra banda, aquesta nit a la Rambla i als carrers adjacents s'han viscut algunes situacions en què manifestants dispersats han increpat periodistes que prenien imatges de les corredisses i de les càrregues policials.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  5. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  8. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid