Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
L'Anònims de Granollers va acollir la presentació dels llibres sobre la resistència secreta d'EPOCA

La presentació a Granollers sobre els dos llibres apareguts que expliquen l'experiència d'EPOCA

26/05/2014 Memòria històrica

Dissabte passat es va realitzar la darrera de conjunt de presentacions  de les memòries d’Àlvar VallsAl cap dels anys. Militància, presó exili 1970-1998’ i del llibre d’Oriol Falguera L’Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa’. Dies abans es van realitzar presentacions a Perpinyà i a Girona.

A Granollers, a la llibreria-restaurant Anònims, que acull presentacions de llibres i obres artístiques, es va realitzar la presentació a la capital del Vallès Oriental dels dos llibres, amb la presència dels seus autors, l’editor Rafael Dalmau i l’Aleix Renyé, i el periodista David Bassa, que va presentar l'acte.

L'autor del llibre va disseccionar el contigut d'un treball ingent de deu anys perquè L’Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa’ veiés la llum. Falguera va explicar el procés d'investigació, els suports i les fonts que han fet possible aquest llibre. També va enllaçar l'experiència d'EPOCA amb els precedents del separatisme insurreccional dels anys vint. Per altra banda, també articular algunes hipòtesis sobre la situació política dels anys seixant i setanta a Catalunya,  i el fet que personalitats com el President de la Generalitat Josep Tarradelles haguessin estat al corrent de l'existència de l'organtizació militar des del seu naixement.

L'editor del llibre, Rafael Dalmau, va acompanyar les explicacions de Falguera i va recordar la necessitat de la recuperació de la memòria històrica amb llibres com aquest.

Àlvar Valls, autor de les memòries publicades per Edicions del 1979, va exposar un seguit de reflexions sobre sobre el pas del temps i els canvis produïts a l'independentisme, i va esbossar alguns moments de la seva trajectòria personal. Juntament amb Aleix Renyé coincidiren que si bé en aquell moment van emprendre la lluita clandestina per defensar el país i les conquestes democràtiques, actualment aquesta lluita es canalitza a través de mobilitzacions com la Via Catalana.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  4. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  5. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Manifest 11-S de l’ANC: “Tenim més motius que mai!”
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Presentació de les al·legacions de la Favb al projecte del Museu Thyssen
  10. El fum d’Illa i el miratge del règim
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid