Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
L'Anònims de Granollers va acollir la presentació dels llibres sobre la resistència secreta d'EPOCA

La presentació a Granollers sobre els dos llibres apareguts que expliquen l'experiència d'EPOCA

26/05/2014 Memòria històrica

Dissabte passat es va realitzar la darrera de conjunt de presentacions  de les memòries d’Àlvar VallsAl cap dels anys. Militància, presó exili 1970-1998’ i del llibre d’Oriol Falguera L’Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa’. Dies abans es van realitzar presentacions a Perpinyà i a Girona.

A Granollers, a la llibreria-restaurant Anònims, que acull presentacions de llibres i obres artístiques, es va realitzar la presentació a la capital del Vallès Oriental dels dos llibres, amb la presència dels seus autors, l’editor Rafael Dalmau i l’Aleix Renyé, i el periodista David Bassa, que va presentar l'acte.

L'autor del llibre va disseccionar el contigut d'un treball ingent de deu anys perquè L’Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa’ veiés la llum. Falguera va explicar el procés d'investigació, els suports i les fonts que han fet possible aquest llibre. També va enllaçar l'experiència d'EPOCA amb els precedents del separatisme insurreccional dels anys vint. Per altra banda, també articular algunes hipòtesis sobre la situació política dels anys seixant i setanta a Catalunya,  i el fet que personalitats com el President de la Generalitat Josep Tarradelles haguessin estat al corrent de l'existència de l'organtizació militar des del seu naixement.

L'editor del llibre, Rafael Dalmau, va acompanyar les explicacions de Falguera i va recordar la necessitat de la recuperació de la memòria històrica amb llibres com aquest.

Àlvar Valls, autor de les memòries publicades per Edicions del 1979, va exposar un seguit de reflexions sobre sobre el pas del temps i els canvis produïts a l'independentisme, i va esbossar alguns moments de la seva trajectòria personal. Juntament amb Aleix Renyé coincidiren que si bé en aquell moment van emprendre la lluita clandestina per defensar el país i les conquestes democràtiques, actualment aquesta lluita es canalitza a través de mobilitzacions com la Via Catalana.

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  3. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid