Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Montserrat aplegarà un any més la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana

Enguany, cinc entitats excursionistes de Reus organitzen la seva 45a edició.

20/02/2014 Llengua
la 45ena edició de la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana la 45ena edició de la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana

Aquest diumenge, tindrà lloc a Montserrat la 45ena edició de la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana, un acte en el qual el món excursionista recorda la figura del mestre Pompeu Fabra. Cada any aquesta celebració esdevé un compromís amb la llengua, la cultura, l’esport i la natura.

Enguany, els actes estan organitzats per 5 entitats excursionistes de Reus -l'Associació Excursionista Catalunya, Club Excursionista Reddis, la secció del Centre de Lectura, la del CN Reus Ploms i la del Reus Deportiu-. L'acte de l'encesa de la llàntia commemorativa i l'acadèmic el farà el filòleg i traductor reusenc Josep Murgades, amb la presentació de les Obres Completes de Pompeu Fabra.

Els actes de la Renovació de la Flama s’inicien cada any unes setmanes abans de l’acte a Montserrat, amb l’encesa de la Flama a Prada del Conflent, davant la tomba del mestre Fabra. Són els excursionistes els qui portaran la Flama a Montserrat, que és dipositada a la llàntia situada a l’atri del santuari i que manté aquest foc encès tot l’any. La llàntia que acull la flama porta les següents inscripcions, en al·lusió a la nostra llengua: “l’encengué la fe, la portà l’esforç, la manté la voluntat d’un poble”.

Fa tres anys va marcar l'inici dels actes del 80è aniversari de les Normes de Castelló, i el Centre Excursionista de Castelló va ser l’encarregat de l’organització de les activitats, amb la col·laboració de moltes de les entitats excrusionistes del país, entre les quals el Centre Excursionista d'Ontinyent.

El desembre de 2008, amb motiu del 40è aniversari de la celebració d'aquest acte, va tenir lloc a Montserrat un acte d'homenatge i agraïment a les entitats i persones que han fet possible la Renovació de la Flama de la Llengua Catalana. Amb aquest motiu, la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), va publicar el llibre "Quaranta anys de la flama de la llengua catalana (1968-2008)", de Francesc Romà i Casanovas i editat per la FEEC.

La renovació de la flama de la llengua catalana és una tradició que es remunta a l’any 1968, quan una vintena d’entitats agrupades en la Federació Catalana de Muntanyisme es van afegir a la celebració de l’any Fabra.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
  10. Gran acte de suport dissabte 29 a l’Hospitalet de Llobregat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid