Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Dos joves d'Arran declaren a Mataró sota l'acusació de cremar una foto del rei Borbó

Alerta Solidària recorda que el cas dels joves gironins encausats fa anys per cremar fotos del rei d'Espanya va generar una allau solidària que va implicar la crema de centenars de fotos sota el lema "Jo també cremo el rei".

16/01/2014 Drets i Llibertats

Els joves Guifré i Jordi han estat citats aquest dijpus als Jutjats de Mataró per exhort de l'Audiència Nacional espanyola. Els dos joves d'Arran estan encausats per la suposada crema d'un retrat del rei d'Espanya el dia 11 de setembre de 2013. Una cinquantena de persones s'han concentrat davant els Jutjats per donar suport als encausats.

Guifré i Jordi s'han acollit al dret a no declarar i Martí Majoral, de l'organització antirepressiva Alerta Solidària, ha recordat que el cas dels joves gironins encausats fa anys per cremar fotos del rei d'Espanya va generar una allau solidària que va implicar la crema de centenars de fotos sota el lema "Jo també cremo el rei". Aquesta solidaritat va provocar que les acusacions quedéssin en no res.

Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP a Mataró, ha donat suport als joves encausats i ha considerat absurd que un acte de lliure expressió sigui jutjat per un tribunal d'exepció com l'Audiència Nacional espanyola, hereva del franquista Tribunal de Orden Público. Safont-Tria ha afirmat que hem d'estar alerta perquè els aparells repressius de l'estat espanyol podrien agafar aquest cas com a escarni al procés independentista català.

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. El migdia del 7-F: el sentit polític d’una protesta
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  5. El migdia del 7-F concentra el gruix de la mobilització independentista
  6. Arles obre el cicle de les Festes de l’Ós al Vallespir amb una gran participació popular
  7. El 7F, Poble Lliure reclama la independència per convicció i denuncia l’autonomisme per responsabilitat
  8. El col·lapse d'un model ferroviari al servei del capital i la colonització
  9. Antoní Massagué i Mas (1947-2000)
  10. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid