Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espionatge polític
Deu recomanacions per evitar l'espionatge dels EEUU

Vilaweb ha publicat un interessant article sobre programes i actuacions que dificulten l'espionatge de les vostres comunicacions per part dels estats, especialment dels EEUU, estat que vulnera la confidencialitat, els drets i llibertats de milions de persones al món

26/10/2013 Comunicació

Aquestes recomanacions han estat publicades després de l'escàndol de la notícia que les nostres comunicacions són interceptades sistemàticament per l'agència de seguretat dels EEUU, la NSA.

Per evitar aquest espionatge l'article proposa diverses maneres d'anul·lar parcialment o dificultar aquest espionatge amb motivacions polítiques o econòmiques.

Entre aquestes mesures se citen la de xifrar les comunicacions i esquivar en la mesura possible els programes d’empreses nord-americanes (com Yahoo, Google, Skype, Apple, America Online, DropBox o YouTube), amb l'alternativa de YandexMail, el principal servei de correu rus, que encara no no està a l'abast de ser controlat.

També es recomana no fer servir els programes més coneguts i emprar els més nous, amb els exemples com el de Diaspora com alternativa a Facebook, OpenStreetMaps per evitar Google Maps, o el Piwigo davant del Flickr...

Les cerques al Google, segons aquest article, són una gran font d'informació per als serveis d'espionatge dels estats. A través de les cerques s'hi esbrinen moltes de les nostres intencions i interessos. Per això recomana bons cercadors alternatius que xifren les dades privades, com DuckDuckGo. Altres recomanacios apunten a defensar l'anonimitat a la xarxa davant l'espionatge, amb programes i xarxes completes que amaguen les adreces IP reals i que confonen els serveis d’espionatge, com per exemple el navegador Tor, que permet de circular anònimament per la xarxa i és tan simple de fer servir com qualsevol altre.

En aquest sentit, com alternativa als espais repositoris controlats s'hi planteja fer servir programes com Mega, Sparkleshare o UbuntuOne.

Altres idees recomanacions interessants d'aquest article és no pagar amb targeta i fer-ho en metàl·lic, no comunicar-se amb la veu per mòbil, ja que sorprenentment és més fàcil d'espiar una conversa oral.  I, sobretot, treure la bateria del mòbil com a la millor manera d’assegurar-se que el telèfon no fa pings ni envia cap senyal.
Valora
Rànquings
  1. Denuncien l'atac contra el centre de menors de Vallirana
  2. Mataró: exigeixen la dimissió de la regidora de Cultura
  3. La CUP, en contra “del bizum de 6 milions dels gironins a la Ryder Cup”
  4. Quan dir “no” és l’únic que queda, de Bartleby a Pedrolo
  5. Ressò mediàtic i social de la condemna a un ultra per una agressió ideològica a Sant Just Desvern
  6. Col·lectius antiracistes exigeixen responsabilitats per la mort de Mahamedi a la comissaria de Montornès del Vallès
  7. Una concentració contra l’ampliació de l’aeroport del Prat tanca l’Ecomarxa
  8. Rússia Xina, Putin, Trump, Brics. Unipolar, multipolar, què en sabem?
  9. Denuncien que els reactors nuclears d’Ascó provoquen l’augment de la temperatura de l’Ebre des de fa gairebé tres dècades
  10. "Cap participació; cap coneixement; cap indici"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid