Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Jubilats per Mallorca dóna suport a la Cadena Humana per la Independència
02/09/2013 Política

En el decurs d’una reunió celebrada el mes de juliol, la junta directiva de Jubilats per Mallorca va aprovar donar suport a la cadena humana que dia 10 es farà a la plaça Major de Palma en suport al procés sobiranista que es duu a terme al Principat de Catalunya. També és va aprovar fer una crida als socis de la nostra entitat perquè hi participin.

Els membres de la junta directiva vàrem aprovar l’adhesió perquè consideram que cap demòcrata no es pot oposar a fer explícit cap pronunciament popular, sobretot si la demanda és a favor d’un dret inclòs en la declaració universal dels drets humans, com és l’exercici a favor del dret d’autodeterminació dels pobles.

Consideram també que una consulta d’aquestes característiques promou la participació de la ciutadania més enllà del que és la retòrica habitual dels polítics sobre els continguts del que ha de ser la democràcia, merament formal segons les directrius que emanen del sistema imperant, capitalista i a favor d’estructures d’estats constituïts sobre bases històriques i polítiques artificials, massa vegades imposades per la força de les armes.

La junta directiva ha valorat també que la cadena humana que s’organitzarà al Principat de Catalunya dia 11, motiu de l’acte que el dia abans es farà a la plaça Major de Palma, ha estat impulsada per la societat civil catalana, talment el procés sobiranista en general, organitzada en aquest cas a través de l’ANC. Aquest suport que avui anunciam és coherent amb la trajectòria de Jubilats per Mallorca, perquè sempre hem defensat que la democràcia s’ha de dur a terme, s’ha d’explicitar, i no merament predicar.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid