Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CULTURA
El Museu de la Música incorpora una viquipedista resident

És el primer museu de música del món amb un Viquiprojecte per millorar la informació d’instruments, dones músic i lutiers catalans a la xarxa

31/07/2013 Cultura
Viquipèdia Logotip de Viquipèdia en català (la primera del món en ésser delcarada perfecta)

El Museu de la Música de Barcelona és el primer museu de música del món que incorpora una viquipedista resident gràcies a un acord amb Amical Wikimedia, l’organització sense ànim de lucre que promou l’enciclopèdia en línia Viquipèdia (la Viquipèdia en català ha estat la primera del món en ésser delcarada perfecta) amb l’objectiu d’ampliar la presència a la xarxa tant del Museu com de la música catalana i els músics catalans més representatius.

El “Viquiprojecte” que durà a terme durant un any la viquipedista resident del Museu de la Música, Mariona Aragay, entorn 3 línies de treball: la catalogació a Viquipèdia dels instruments de la col·lecció del Museu (actualment la col·lecció del Museu té un total de 2.000 instruments, dels quals se n'exposen més de 500 i està considerada com una de les més importants de l'Estat espanyol), l’ampliació de la informació sobre els lutiers i constructors d’instruments catalans (a partir de la publicació Els nostres luthiers. Escultors del so editada pel Museu de la Música i l’Ajuntament de Barcelona) i sobre les dones catalanes vinculades a la música (especialment les dones compositores catalanes).

En una segona fase de treball més avançada es treballarà també la presència a la xarxa del fons sonor de Catalunya, la càrrega de partitures de domini públic i es fotografiaran els instruments de l’exposició permanent per penjar-los al Wikimedia Commons.

El Viquiprojecte del Museu de la Música s’emmarca dins del Viquiprojecte ICUB de l’Institut de Cultura de Barcelona en col·laboració amb l’associació Amical Wikimedia en el que participen 14 museus i centres de patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona per tal de fer accessible a través d’Internet les seves col·leccions, el seu coneixement i els projectes de recerca desenvolupats.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid