Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
L'ANC vol que la cadena humana esdevingui l'avantsala de la independència

Passarà pel litoral i recorrerà de la Jonquera fins Alcanar, tot i que permetrà a la resta dels Països Catalans sumar-se al projecte

20/06/2013 Política

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha presentat aquest dimecres la Via Catalana cap a la Independència, la cadena humana que recorrerà Catalunya el proper Onze de Setembre. L’objectiu polític de la mobilització és el d’accelerar la convocatòria de la consulta i internacionalitzar la voluntat dels catalans, convertint la cadena humana en l‘avantsala de la independència.

La presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, ha explicat que “la manifestació de la passada Diada va ser perfecte” i que “aquest any cal fer un pas més”. “La Via Catalana és un repte polític i logístic”, ha afegit. Forcadell ha destacat que la “Via Catalana representa la unitat del poble català a favor de la independència de Catalunya” i ha reclamat que els catalans puguin “votar la independència en una consulta el més aviat possible”.

A la roda de premsa, celebrada al Museu d’Història de Catalunya, també hi han intervingut la vocal d’Òmnium Cultural, Rita Marzoa, els membres del Secretariat Nacional, Ferran Civit i Ignasi Termes; i dos dels organitzadors de la cadena bàltica del 1989, els estonians Ülo Laanoja i Henn Karits. Marzoa, en representació d’Òmnium, ha destacat la unitat de la societat civil en el procés cap a la independència.

Civit i Termes, per la seva banda, han explicat els detalls logístics i de contingut de la cadena, que es durà a terme a la tarda de l’11S. Civit ha destacat la importància que s’omplin tots els trams de la cadena, i ha explicat que si aquesta és “un èxit logístic, serà també un èxit polític”. El membre del Secretariat també ha explicat que el recorregut, que passarà pel litoral de Catalunya i recorrerà d’Alcanar a La Jonquera, també permetrà a la resta dels Països Catalans sumar-se al projecte simbòlicament encara que fora de la comunitat autònoma de Catalunya no sigui festiu. Per la seva banda, Termes ha afirmat que “aquest procés no es pot dilatar més en el temps”, i ha explicat que el recorregut de la cadena superarà els 400 quilòmetres i passarà per 86 municipis del Principat.

Ülo i Karits han mostrat la seva satisfacció per assistir al naixement de la Via Catalana i s’han mostrat convençuts que la fita serà transcendental per assolir la independència.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. La Crida pel Finançament reclama avançar cap a la sobirania econòmica valenciana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid