Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Una quinzena de persones intenten boicotejar un acte de l'ANC a Manresa

Vestits amb la "Roja" i amb banderes espanyoles es va dedicar a escridassar, insultar, xiular i bramar càntics espanyols cap a l'escenari

15/06/2013 Política
Tot i el soroll que ocasionaven, l'acte es va poder desenvolupar Tot i el soroll que ocasionaven, l'acte es va poder desenvolupar | Autor: Pere Fontanals

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC)  es va estrenar dijous passat a la Balconada de Manresa en un acte que va comptar amb la presència de Lluís Cabrera, president dels Altres Andalusos, Salvador Garcia, del col·lectiu Emma, i la música de Remendaos i Santi Arisa.

Fins al pavelló es van han desplaçar una setantena de persones que van poder seguir l'acte malgrat l'actitud d'una quinzena d'individus que, vestits amb samarretes de la selecció espanyola de futbol, banderes rojigualdes i alguna bufanda ultre a mode de cinturó i des de la vora s'han dedicat a escridassar, insultar, xiular i bramar càntics espanyols cap a l'escenari. La cosa hauria anat a més al principi sinó hagués estat per una vintena d'agents, entre Policia Local i Mossos d'Esquadra, entre els que hi havia antiavalots, que els han vigilat de prop, segons informa Manresainfo.cat.

Malgrat que l'acte va transcórre amb normalitat i la megafonia va permetre que els parlaments i la música arribessin sense dificultat al públic, les intervencions tant de Lluís Cabrera com de Salvador Garcia van estar marcades per l'actitud amenaçant d'aquests individus. Cabrera va destacar la importància de vertebrar un nou país que sigui integrador amb els pobles d'Espanya i que no renunciï al llegat cultural dels darrers segles. En aquest sentit, el president dels Altres Andalusos, va sentenciar que "Catalunya és de tothom, fins i tot d'aquells que no volen que sigui de tothom". Garcia va insistir en la necessitat de ser conscients que proclamant la independència no s'acaba tot, "cal muntar un país, i cal fer-ho bé". Garcia també va demanar als assistents que "no associem Espanya a determinades expressions".

La música dels Remendaos, amb l'acompanyament a la percussió de Santi Arisa, va donar per finalitzat un acte que ha estat seguit amb molts aplaudiments, més que els habituals, per allò de silenciar les expressions d'aquest grup d'individus que van arribar a ser recriminats pels seus propis veïns.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid