Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Territori
Neix "Salvem Cerdanyola" per aturar l'atemptat al territori i l'especulació

"Salvem Cerdanyola" va néixer el passat dimarts 21 de maig, amb l'objectiu de renovar el moviment popular d'oposició a la la urbanització de la Plana del Castell, projecte conegut com Centre Direccional-Parc Alba

27/05/2013 Territori

Aquest nou moviment, que empelta amb les lluites anteriors de la Plataforma contra el abocadors tòxics i l'Associació Via Verda, s'ha marcat com a objectiu aturar "l'especulació urbanística, la corrupció econòmica, la destrucció del territori, l'increment del deute públic, així com treballar contra la toxicitat dels abocadors soterrats existents.

La campanya d'arrencada d'aquest col·lectiu s'iniciarà el proper dijous 29, amb una concentració sorollosa a la plaça de l'Ajuntament (plaça Abat Oliba) durant la celebració del Ple municipal.

Els impulsors de "Salvem Cerdanyola" denuncien que es pretén la construcció de prop de 4.000 habitatges a la zona del Centre Direccional-Parc Alba, en un moment de crisi en què al nucli urbà existeixen 3.542 habitatges buits (segons les dades oficials per al 2011, de l'Instituto Nacional de Estadística). En el pla comercial, també exposen que es pretén ubicar-hi naus per a empreses fantasma en un procés especulatiu, en un moment en què Cerdanyola compta amb nombroses naus industrials en estat d'abandonament i en ruïna a les zones de La Clota i Polizur.

En el pla econòmic també s'ha recordat que Cerdanyola acumula un deute de 90 milions d'euros amb el Consorci del Parc Alba, una xifra que anualment creix (i compartida per diversos governs locals) i s'acumula en un projecte ruïnós per a Cerdanyola del Vallès i els seus habitants.

Suport del teixit polític i popular

Aquest nou col·lectiu ha arrencat amb el suport del teixit popular i polític de Cerdanyola. ERC, Compromís per Ceranyola i la CUP, així com Arran, JERC, representants del 15-M, l'Associació Cerdanyola Via Verda, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca i diversos col·lectius locals donen suport a aquesta iniciativa que encavalca amb les lluites anteriors contra l'especulació, en defensa del territori i contra la toxicitat del abocadors.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  3. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  9. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid